جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: داوری نو‌ترکیب «پگیلیتد اینترفرون» با نام تجاری پگافرون در ایران تولید شد و برای درمان قطعی بیماران مبتلا به هپاتیت C مقاوم وارد بازار شد.

محمد رضا فاضلی رئیس کمیته بیو تکنولوژی دارویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب افزود: دارو دقیقا مشابه داروی خارجی است که قبلا با نام تجاری پگاسیس در بازار ایران وجود داشت اما به علت قیمت بسیار بالای آن همه بیماران مبتلا به هپاتیت، امکان استفاده از آن را نداشتند.

وی گفت: مراحل تولید این دارو در مرکز رشد فرآروده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از 2 سال پیش انجام شده است و از چند ماه پیش آزمایش‌های کارآزمایی بالینی این داروی نوترکیب (بیوتکنولوژیک) بر روی تعدادی از بیماران به صورت مجانی انجام شد و نشان داد که این دارو کاملا مشابه داروی اصلی است.

رئیس مرکز رشد فرآروده‌های دارویی مرکز علوم پزشکی دانشگاه تهران اضافه کرد: این دارو اکنون مجوز نهایی ورود به بازار را از وزارت بهداشت اخذ کرده است و توسط یک شرکت خصوصی به تولید انبوه رسیده است و کاملا می‌تواند نیاز همه بیماران مبتلا به هپاتیت C مقاوم را در کشور تأمین کند.

فاضلی گفت: قیمت هر آمپول پگافرون در بازار حدود 100 هزار تومان است و امکان پوشش بیمه‌ای آن هم وجود دارد داروی مشابه خارجی آن ابتدا به قیمت هر آمپول 270 هزار تومان در بازار ایران توزیع می‌شد که با تولید این دارو در کشور اکنون قیمت هر آمپول خارجی به 130 هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این دارو به صورت عمومی در تمام داروخانه‌های کشور توزیع نمی‌شود بلکه از طریق تعدادی از داروخانه‌های خاص، داروخانه‌های بیمارستانی و شبانه‌روزی توزیع خواهد شد.

کد خبر 58265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز