همشهری آنلاین: سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت که پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات ژنو مطرح و با طرفین درباره ایده‌های دو طرف درباره ادامه مذاکرات بحث می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی روز جمعه پیش از ترک تهران به مقصد ‍ ژنو در فرودگاه بین المللی امام خمینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا حضور نماینده آمریکا تغییر سیاست واشنگتن یا تغییر تاکتیک وی می دانید، گفت: از نظر ما آنچه اهمیت دارد این است که طرف مقابل با چه رویکردی در مذاکرات حضور دارد.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی تاکید کرد: بیش از اینکه چه افرادی حضور می یابند، نوع رویکرد است که اهمیت دارد اگر با رویکرد سازنده و پرهیز از خطاهای گذشته حضور یابد، حتما مذاکرات سازنده ای خواهیم داشت.

جلیلی در پاسخ به سوالی در خصوص هدف از سفر خود به ژنو و دستور کار این سفر اظهار داشت: این سفر در ادامه تحرکاتی است که اخیرا جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 داشته اند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران افزود: ما برای همکاری‌های سازنده حول نگرانی های مشترک با تعهدات دسته جمعی یک بسته پیشنهادی ارایه کردیم.

جلیل با بیان اینکه رویکرد و منطق ما در این موضوع مشخص است، اظهار داشت: متقابلا آنها هم بسته ای را ارایه کرده اند، نامه را فرستاده اند و ایده ای را برای ادامه مذاکرات مطرح کرده اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ما همان طور که در سفر سولانا و مدیران کل پنج کشور به تهران قول داده بودیم که نامه آنها را پاسخ دهیم، کمتر از سه هفته پاسخ جمهوری اسلامی ایران به وزرای خارجه شش کشور ارایه شد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای اضافه کرد: همچنین به آنها قول داده بودیم که بسته پیشنهادی آنها و ایده ای را که برای ادامه مذاکرات داشتند، بررسی کنیم که آنها را بررسی کردیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: متقابلا ما نیز پیشنهادی داریم که در این سفر در باره مشترکات دو بسته و ایده های دو طرف در باره ادامه مذاکرات بحث خواهیم کرد.

کد خبر 58260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز