دعوای حقوقی مالک و سرقفلی‌دار سینما گلریز در محله یوسف‌آباد تهران، استفاده از این سینما نیز با چالش مواجه شده است و معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده و زمینه‌های اجرای حکم آن در حال فراهم شدن است.

سينما گلريز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران درباره آخرین وضعیت سینما گلریز در محله یوسف‌آباد، گفت: این ملک، ملکی شخصی است که البته سرقفلی کل سینما و مغازه‌های آن در اختیار مالک نیست و در اختیار شخصی دیگر است. ملک توسط مالک اولیه به مالک بعدی فروخته شده و در حال حاضر بین سرقفلی‌دار و مالک اختلاف حقوقی جدی وجود دارد.

او افزود: به دلیل دعوای حقوقی دو طرف استفاده از سینما نیز با چالش مواجه شده است و اخیرا معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده و در حال آماده کردن زمینه‌های اجرای حکم با کمک نیروی انتظامی هستیم.

فرهادی با بیان اینکه تا زمانی که شرایط این سینما از این حالت ناامن و چالشی خارج نشود تعطیل می‌ماند و قاعدتا دعوای حقوقی بین مالک و مستاجر بازگشایی مجدد را به تعویق خواهد انداخت، ادامه داد: با وجود اینکه شرکت مشاور و یک شخص حقیقی، استحکام بنا را تایید کردند اما نظر نهایی این است که ایمنی ساختمان مخدوش است و استحکام آن نیز به دلیل اینکه بیش از ۵۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و این ملک بر اساس آیین‌نامه‌های قدیمی ساخته شده و اکنون سومین ویرایش در بحث آیین‌نامه‌های زلزله نیز انجام شده، این ساختمان قاعدتا با شرایط روز همخوانی ندارد، هر چند ضریب اطمینان خوبی برای آن در نظر گرفتند.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه سینما گلریز یکی از سینماهای نوستالژیک و خاطره‌ساز شهر تهران است و هنوز هم می‌تواند با استقبال قابل توجه شهروندان مواجه شود، یادآور شد: باید اختلاف بین مالک و مستاجر حل شود و به یک توافقی برسند تا بر اساس آن بتوان سینما را دوباره راه‌اندازی کرد. با کمک وزارت ارشاد و مدیریت شهری تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم این سینما را سرپا نگه داریم. ولی مالک علاقمند نیست که سرقفلی‌دار در ملک حضور داشته باشد و وقتی مالک و مستاجر وارد دعوا می‌شوند هر دخل و تصرفی در ملک باید با اجازه مالک باشد، بنابراین تقویت و ایمن‌سازی نیز باید با اجازه مالک انجام شود.

سینما گلریز یا سینما تئاتر گلریز در خیابان اسدآبادی (یوسف‌آباد)، نبش خیابان ۳۴ از سینماهای قدیمی تهران است. این سینما در سال ۱۳۳۷ با درجه کیفی «یک» و در دو سالن با ظرفیت ۳۸۰ نفر در محله یوسف‌آباد افتتاح شد و دارای دو سالن به ظرفیت ۳۴۵ و ۸۳ نفر است. این سینما که زمانی سینما گلدیس خوانده می‌شد و محل اکران فیلم‌های روز سینمای جهان بود، از سال ۱۳۶۶ تا امروز زیر عنوان سینما-تئاتر گلریز علاوه بر اکرانِ یک فیلم از فیلم‌های روی پرده، صحنهٔ اجرای تئاترهایی با مضامین طنز بوده است.

کد خبر 582471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha