معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت پروتکل‌های مربوط به بازگشایی تالارهای پذیرایی را اعلام کرد. 

تالار پذیرایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالارهای پذیرایی گفت: به توافق رسیدیم که تالارها با ظرفیت درصدی فعالیت نکنند؛ زیرا امکان کنترل کد ملی برای تالارها وجود ندارد. از طرفی ممکن است فردی دعوت شود و با همراه اضافه به سالن برود و... پس عملا امکان کنترل کد ملی برای تالارها فراهم نیست و بنابراین احتمال حضور فرد بیمار در تالار پذیرایی وجود دارد.

وی توضیح داد: تالارهای پذیرایی نمی‌توانند صندلی ثابت برای کسی در نظر بگیرند و امکان جابه‌جایی صندلی و افراد وجود دارد. بنابراین تالارهای پذیرایی با تعداد نفرات مجاز به فعالیت هستند؛ یعنی در منطقه آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش مهمان ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: همچنین طول مراسم نهایتا ظرف مدت ۳ ساعت باید به اتمام برسد. در تالارهایی که فضای باز دارند (باغ‌تالار) این تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده می‌تواند دو برابر شود.‌

فرهادی با اشاره به این‌که داشتن تهویه شرط اساسی بازگشایی تالارهاست، گفت: سالن‌هایی که تهویه مناسب ندارند مجاز به فعالیت نخواهند بود. در ضمن اتحادیه تالارهای پذیرایی موظف شدند کتبا لیست تالارهایی را که مجاز به فعالیت هستند به دانشگاه علوم پزشکی محدوده مربوطه تحویل دهند و بازرسان ما در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی موظف هستند به تالارها رفته و تطبیق تالار با شرایط رعایت پروتکل‌ها را چک کنند.

وی ادامه داد: شاغلین تالارهای پذیرایی به ویژه کسانی که مشغول پذیرایی هستند باید دستکش و ماسک داشته باشند. همچنین انجام هفتگی رپید تست‌ها برای شاغلین تالارها نیز ضروری است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: بر اساس اطلاعات ما برخی تالارها پیش از اعلام پروتکل‌ها به شکل شتابزده و بر اساس درصد ظرفیت، بازگشایی کردند که این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و تنها ظرفیت تعداد نفرات مورد تایید ما است.
 

کد خبر 582207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha