وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس با جمعیت کمتر از پنج دانش آموز در کشور رو به افزایش است و در حال حاضر پنج هزار مدرسه در کشور کمتر از پنج دانش آموز دارد.

حاجی میرزایی

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از مهر؛ محسن حاجی میرزایی در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی دختران «چهارباغ فرقدانی» با بیان اینکه توسعه مراکز خرید خدمات در دستور کار آموزش و پرورش نیست، اظهار داشت: در این زمینه سعی داریم با مراکز طرف قرارداد باشیم که خوش حساب باشند.

وی با بیان اینکه خیران بزرگ‌ترین حامیان سیستم آموزش و پرورش کشور هستند، تصریح کرد: افتتاح مجموعه‌های خیر ساز همواره در همه استان‌ها روی مدار قرار داشته و سهم استان اصفهان نیز در این زمینه مثال زدنی است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این زمینه افتتاح مجتمع آموزشی فرقدانی به همت یکی از خیران بزرگ اصفهان که مجتمع آموزشی کاملی با ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا می‌باشد، مصداقی بر این مدعا است.

وی با اشاره به جمعیت رو به رشد کشور و به ویژه در کلانشهرها گفت: جابجایی جمعیت در شهرها منجر به ایجاد اختلال در سیستم برنامه‌ریزی برای فضای آموزشی شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در برخی مناطق با کمبود شدید مدرسه و در برخی از مناطق مدارس کمتر از پنج نفر را داریم، گفت: در حال حاضر پنج هزار مدرسه کمتر از پنج نفر در کشور وجود دارد.

۳۹۰۰ کلاس درس در کانکس برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه سه هزار و ۹۰۰ کلاس درس در کشور در فضای کانکسی برپا می‌شود، ادامه داد: این تعداد مدرسه در مقابل ۱۱۵ خزار فضای آموزشی ناچیز است اما باور داریم که وظیفه ما تأمین فضای آموزشی امن و مناسب برای تک تک دانش آموزان کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبارات دولت برای مدرسه سازی بیش از چهار برابر شده است، ادامه داد: این اعتبار در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در این زمینه از مشارکت خیرین بهره برده‌ایم.

وی در خصوص حادثه آتش سوزی در مدرسه دزفول نیز ابراز داشت: وقوع این حادثه بسیار جای تأسف دارد و به خانواده جانباخته عرض تسلیت دارم اما باید توجه داشت که این حادثه در مدرسه اتفاق نیفتاده بلکه محل اقامت معلم مدرسه بوده که شب گذشته میهمانانی داشته و متأسفانه حادثه تلخ آتش سوزی اتفاق افتاده است.

کد خبر 581832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha