وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به اصلاحات انجام شده در بخشنامه‌های معلمان خرید خدمت گفت: سیاست ما توسعه مراکز خرید خدمات نیست، اما در مورد این بخش‌ها امسال در بخش‌نامه اصلاحاتی انجام شده است.

حاجی میرزایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: مرکز تحقیقات معلمان مرکزی خلاق و پرکار است که با جدیت در حال فعالیت است. تا قبل از کرونا اقدامات مهمی در این مرکز انجام شده و با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌ها با جدیت و شتاب بیشتر در حال اجراست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز تحقیقات در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، انجام پژوهش‌های فرهنگی و آموزشی و تقویت توانمندی‌های معلمان است، توضیح داد: در این مرکز محتوای آموزشی تهیه و تولیدات این مرکز در سراسر کشور استفاده می‌شود.

وزیر آموزش ‌و پرورش گام مهم را در این مرکز تلفیق بین محتوای آموزشی و واقعیت‌های زندگی مردم عنوان کرد و افزود: هرچه محتوای آموزشی در تعامل و پیوستگی با تجربه زیستی و زندگی واقعی دانش‌آموزان باشد، درس عمیق‌تر خواهد شد و شوق یادگیری بیشتر می‌شود و اهداف تعلیم و تربیت بهتر محقق خواهد شد.

حاجی‌میرزایی گفت: در کنار تمام محدودیت‌های موجود و دشواری‌های شیوع ویروس کرونا، این فرصت را پیدا کردیم که از این طریق ارتقای کیفیت آموزشی داشته و محتوای مطلوب و با استاندارد کافی را در اختیار همه دانش‌آموزان قرار دهیم. همچنین بتوانیم از این طریق به توانمندی معلمان اقدام کنیم.

وی درباره وضعیت معلمان خرید خدمات و مشکلات آنها توضیح داد: سیاست ما توسعه مراکز خرید خدمات نیست، اما در مورد این بخش‌ها امسال در بخش‌نامه اصلاحاتی انجام شد.

حاجی میرزایی افزود: یکی از مشکلات این دسته از معلمان حقوق ناکافی آنها و اینکه ۲۴ ساعت خدمت آنها بر اساس قانون کار محاسبه نمی‌شود و نیمه‌وقت محسوب می‌شد. امسال اصلاحاتی انجام دادیم و قرار است ۲۴ ساعت خدمت آنها تمام‌وقت محسوب شود و این موضوع می‌تواند یک اتفاق مهم در حقوق این معلمان باشد.

وزیر آموزش ‌و پرورش همچنین گفت: تاکید ما این است مجموعه‌هایی با این معلمان قرارداد ببندند که از توان مالی لازم برخوردار باشند و با تاخیر در پرداخت حقوق‌ها مواجه نشوند.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش برای بهبود شرایط کاری این دسته از معلمان هستیم ابراز امیدواری کرد با اصلاحات جدید وضعیت آنها بهتر شود.

وزیر آموزش ‌و پرورش در خصوص آموزش حضوری و وضعیت آن در شرایط بحران کرونا گفت: اصل ما بر سلامت دانش‌آموزان است، اما معتقدیم که سلامتی تنها با کرونا تهدید نمی‌شود و سلامت روانی جسمی و اجتماعی دانش‌آموزان با دوری از مدرسه نیز تهدید می‌شود که یک تهدید خاموش است.

حاجی میرزایی ادامه داد: ترجیح ما این است که تا جایی که مسئولان بهداشتی کشور اجازه می‌دهند فعالیت‌ها در مدارس حضوری باشد و در جایی که امکان‌پذیر نیست از شیوه‌های آموزش غیرحضوری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط دانش‌آموز و مدرسه نباید قطع شود، افزود: پیوند دانش‌آموز و مدرسه باید برقرار باشد. مدارس ما آماده خدمت هستند، خانواده‌ها می‌توانند بر اساس صلاحدید خود از خدمات مدارس بهره گیرند.
 

کد خبر 581783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha