شهردار تهران با بیان اینکه روحانیت همواره در حل مشکلات مردم پرچمدار بوده است، ابراز امیدواری کرد در چهل سال دوم بعد از انقلاب، الگویی موفق و بی‌بدیل به جهان ارائه کنیم که بتواند همه مسائل مردم را حل کند.

پیروز حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی شهردار تهران چهارشنبه ۸ بهمن ماه در دیدار با علما و ائمه جماعات مساجد شاخص تهران در آستانه دهه مبارک فجر، گفت: در آستانه عبور از چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم که ظرفیت‌های فراوانی را در جوامع اسلامی فعال کرد و نشان داد نگاه مطرح شده در انقلاب اسلامی می‌تواند یک الگوی قابل تعمیم به جهان باشد. به همین دلیل هم است که دشمنی‌های بی حد و حصر در مقابل آن وجود دارد و بدل‌های آن را هم به شکل‌های مختلف مطرح می‌کنند تا اصل قضیه را هدف قرار دهند.

او با اشاره به آموزه های دینی برای مقابله با فقر، افزود: من در نگاه تخصصی خودم وقتی به جوامع بین‌المللی نگاه می‌کنم، می‌بینم یکی از توصیه‌هایی که در همه جوامع برای حل مشکلات شهری مطرح می‌کنند، کنترل فقر است. اگر مردم در تبعیض و فقر باشند، شرایط سخت می‌شود. البته روحانیت و مساجد همواره در همراهی با مردم و غمخواری آنها نقش اساسی داشتند و شاید در دوران سخت دفاع مقدس نقش ایشان بود که باعث شد از شرایط سخت عبور کنیم. در آن زمان مطمئنا وضعیت مردم خیلی از الان بهتر نبود ولی کمک روحانیت و مراکز مذهبی در حفظ آرامش شهر، نقش مهمی داشت.

شهردار تهران گفت: حضرت امیرالمومنین،(ع) در نامه به مالک اشتر توصیه می‌کند برای ثروتمند شدن مردم اقدام کند و ما باید در گام دوم انقلاب کاری کنیم که این مشکل حل شود. الگوی ما قطعا کره شمالی نیست و باید کاری کنیم که ثروت عادلانه در میان مردم توزیع شود و شرایط زندگی شرافتمندانه را برای مردم فراهم کنیم.

او اضافه کرد: اگر به فکر مردم پابرهنه نباشیم ضربه خواهیم خورد. در حل مشکلات مردم مثل همیشه روحانیت پرچمدار خواهد بود. انشاالله در چهل سال دوم بعد از انقلاب، الگویی موفق و بی‌بدیل به جهان ارائه می‌کنیم که همه مسائل مردم را بتواند حل کند.

کد خبر 581659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha