چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

مسئول بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی خراسان شمالی گفت: فعالیت استخرهای استان از امروز (چهارشنبه هشتم بهمن) با حداقل ظرفیت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شد.

استخر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هادی جودی اظهار داشت: استخر شهرستان‌های دارای وضعیت زرد کرونا با حداکثر ظرفیت ۳۰ نفر و شهرستان‌های دارای وضعیت آبی با حداکثر ظرفیت ۵۰ نفر مجاز به فعالیت هستند. استخرهای استان از ابتدای شیوع کرونا تعطیل بودند، برخلاف برخی از رشته‌های ورزشی که بارها بازگشایی شدند، این نخستین بازگشایی استخرهای استان است که همانند گذشته در هر شیفت ۲ ساعته به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

۲۵ تیم بازرسی متشکل از کارشناس‌های بهداشتی و ورزشی استان بر فعالیت رشته‌های ورزشی نظارت می‌کنند، علاوه بر این تیم‌ها، گروه‌های نظارتی ویژه بر فعالیت استخرها در تمامی استان با هدف حفظ سلامتی شهروندان تشکیل شده است. علی‌رغم این‌که باشگاه‌داران زیان‌های مالی بسیاری از تعطیلی اماکن ورزشی متحمل و حتی ۱۰ درصد از باشگاه‌های استان نیز تعطیل شدند ولی باز هم همکاری بسیار خوبی برای حفظ سلامتی شهروندان داشتند.

براساس برآوردهای سه ماه پیش اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۱۲ میلیارد ریالی درآمد باشگاه‌های خصوصی این استان و متضرر شدن بسیاری از مربیان و باشگاه‌داران شده است. خراسان شمالی ۲۹ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در قالب ۴۹ هیات ورزشی فعال هستند.

کد خبر 581619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha