چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر از ثبت ۴ اثر طبیعی شامل منطقه فسیلی دره‌تنگ و ۳ درخت کهنسال گردو در روستای هدف گردشگری اونار در فهرست آثار ملی خبر داد.

دره تنگ مشگین‌شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایمانعلی ایمانی گفت: منطقه فسیلی دره «تنگ» و ۳ درخت کهنسال گردو در روستای هدف گردشگری «اونار» از جمله آثار طبیعی هستند که اخیرا در فهرست آثار ملی از منظر طبیعی به ثبت رسیدند.

منطقه بکر تنگ که در ۲۰ کیلومتری شمال مشگین شهر در استان اردبیل و در نزدیکی روستای قشلاقی تنگ در بخش مرادلو واقع شده است یکی از مناظر  طبیعی کم نظیر این شهرستان  به‌شمار می‌رود. وجود سنگ‌ها و صخره‌های تراشیده و برافراشته، دره‌ها و بیشه‌های طبیعی و آب و هوایی معتدل و مرغوب این محل را به یکی از مناظر مهم گردشگری شهرستان مشگین‌شهر تبدیل کرده است.

روستای تاریخی، باستانی، توریستی و نمونه گردشگری اونار در شرق مشگین شهر و در فاصله ۲۴ کیلومتری از این شهرستان قرار دارد. قدمت هزاران ساله و وجود جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، اونار را به یکی از مناطق مهم گردشگری استان اردبیل تبدیل کرده است. این روستا دارای آثار طبیعی، تاریخی و باستانی بسیار زیادی است که بقایای بسیاری از آنها هنوز هم در آنجا یافت می شود. قدمت این روستا به بیش از ۲۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد.

کد خبر 581543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha