چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

این روزها با توجه به تحولات سیاسی خارجی و داخلی بازار سرمایه دچار نوعی بلاتکلیفی شده است.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، برخی تحلیل‌گران بر این باورند: عامل اصلی تعیین کننده در ارزنده بودن سهم ها به آینده ای مبهم ختم می شود که میتوان آینده واقعی نرخ ارز، نرخ بهره بانکی و دستورالعمل های جدید بانک مرکزی و مصوبه های خلق الساعه صادرات و واردات را نام برد. پس بهترین کار در این روزها تصمیم گرفتن های یکساله است نه کوتاه مدت. که سهم ارزنده خریداری شود و نگهداری شود یا کلا باید از بازار خارج شد. با فرض ثبات یا نوسان اندک نرخ کنونی دلار سامانه نیما و عدم دخالت های مخرب نهادهای تصمیم گیرنده در مدیریت بازار، هم اکنون بازار سرمایه بسیار ارزنده تر از سایر بازارهای موازی در یک سال آینده برای سرمایه گذاری است. پیش بینی می شود، بازار با کف قبلی شاخص برخورد نکند، ولی در مدت کوتاه کاملا نوسانی و پر هیجان دنبال شود، تا مادامی که ثبات تصمیم گیری ها و آرامش به بازار بازنگردد و شاخص متعادل نشود، روند واقعی، نه دستوری شاخص بورس صعودی نخواهد شد.

یک تحلیل‌گر دیگر با اشاره به تحولات دیروز گفت: دیروز پالایشی ها هم کوتاه آمدند این در حالی است که حقیقی ها در طی ماه گذشته علیرغم  اینکه اخیرا سهم شرکتهای بزرگ مثبت بودند از بازار خارج شدند. تا زمانیکه حقیقی ها به این بازار معتقد نباشند بازار سرمایه به روالی منطقی نخواهد رسید. به نظر می رسد که بازار سرمایه برای کاهشی مجدد خیز برداشته است. و ممکن است نقطه ی برگشت بازار همان پله ای بعدی باشد که شاخص به محدوده یک میلیون واحد برسد.

اما پس از آن با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری احتمال دارد که بازار رالی مجددی را تجربه و از آن به بعد باید با دقت به معیارهای بنیادی همچون صورتهای مالی و نرخهای جهانی سرمایه گذاری درستی انجام داد.

کد خبر 581488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha