سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در دیپلماسی یک اصل وجود دارد و آن این است که باید جهانی فکر و محلی عمل کرد و هیچ مساله‌ای مانند کرونا این اصل را به خوبی نشان نداد.

سعید خطیب زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در آیین اختتامیه خشت طلایی که عصر سه‌شنبه ۷ بهمن در برج میلاد برگزار شد، گفت: من تهرانی هستم و کم پیش می‌آید که تهرانی‌ها این‌چنین که امروز در این مراسم می‌بینم، دور هم جمع شده باشند و بتوانند با هم گفتگو کنند. مکان‌هایی مانند دربند، درکه و دیگر محله‌های تهران همه یادآور پویایی این شهر هستند.

او در ادامه با اشاره به پاندمی کرونا، گفت: در دیپلماسی یک اصل وجود دارد و آن این است که باید جهانی فکر کرد و محلی عمل کرد. هیچ مساله‌ای مانند کرونا این اصل را به خوبی نشان نداد. ما همه باید بدانیم که سرنوشت ما به هم پیوسته شده است و تنها نیستیم و باید بتوانیم سلامت خود و محیط را حفظ کنیم.

خطیب‌زاده گفت: شهر سالم و شهریت سالم تنها یک مفهوم نیست بلکه پاسخی به چرایی است. اینکه بتوانیم چگونه از بستر جهانی در فضای محلی استفاده کنیم. برای پاندمی کرونا سه نظریه مطرح شده است؛ مهمترین این که آیا کرونا پایان عصر گفتگوی جهانی است یا اینکه آنچه در دنیا با این بیماری اتفاق افتاد سرعت خواهد گرفت و در نهایت این نظریه که آیا کرونا می‌آید و می‌رود و تاثیر چندانی نیز در جهان نخواهد گذاشت.

به گفته او، پاندمی کرونا در برخی حوزه‌ها مانند ارتباطات تغییراتی ایجاد کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از شهردار تهران تشکر و به او تبریک می‌گویم که همکاران‌شان به خوبی این جشنواره را پیش بردند. به تمام آنچه گفتیم و درباره‌اش صحبت کردیم، عمل کردند.

او در پایان گفت: دیپلماسی شهری یکی از بسترهای گفتگویی میان شهرها و کشورهاست و حضور سفرا و نمایندگان کشورهای دیگر در این جشنواره نشان از موفقیت این دیپلماسی دارد.

کد خبر 581448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha