رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تعطیلی اقدامات بهسازی و نوسازی مسیل و کانال ابوذر در منطقه ۱۴ تهران واکنش نشان داد.

مجيد فراهاني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: کانال ابوذر در منطقه ۱۴ تهران از جمله مهم‌ترین معبرهای سیلابی و مسیل‌های شهر تهران است که هر زمانی مراجعه کنید آب در آن جریان دارد و آن را از مناطق بالادست هدایت می‌کند.

او افزود: خصوصا هنگام بارندگی، حجم زیادی از آب در این مسیل‌ها جاری است. این کانال چندین دهه است که ایجاد شده و شرکت خاکریزآب برای بازسازی و نوسازی آن با توجه به ضرورت اقدام کرده است.

فراهانی تصریح کرد: طی بازدیدی که دو ماه پیش از این کانال داشتم، فعالیت‌های شرکت خاکریزاب برای بازسازی ‌و نوسازی مسیل ادامه داشت و مسیر آب به این منظور انحراف پیدا کرده بود، مسیل نوسازی و کف‌سازی می‌شد و بتون‌ریزی انجام می‌گرفت. اما روز گذشته طی بازدید از منطقه ۱۴، با مطالبه جدی شورایاران مواجه شدم و مطلع شدم مدتی است کار تعطیل شده است. در بازدیدی که داشتم مشخص شد متاسفانه این مسئله حقیقت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کار بر روی این کانال مانند باز کردن یک زخم عفونی بود که باید درمان می‌شد اما تعطیلی کار و نیمه‌کاره رها کردن آن خصوصا در فصل بارندگی، مانند باز گذاشتن یک زخم عفونی بسیار خطرناک است و مشکلات جدی نه تنها برای منطقه ۱۴ بلکه برای محلات و مناطق پایین‌دست ایجاد می کند لذا در این خصوص به شهردار تهران و معاونت فنی و عمرانی تذکر می‌دهم تا از طریق پیگیری کار با شرکت خاکریزآب، ادامه فعالیت‌ها و اتمام بازسازی و نوسازی مسیل کانال ابوذر پیدا کرده و کار تکمیل شود.

یکی از طویل‌ترین مسیل‌های تهران که از منطقه یک شروع می‌شود و بعد از گذر از مناطق ۳، ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ به شهرری می‌رسد، مسیل ابوذر است.

کد خبر 581301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha