سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

در معاملات شبانه سطح حساس قیمت سکه از دست رفت تا احتمال بازگشت موج نزولی به بازار امروز بالا رود.

سكه هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، بی محلی سکه به نزول دلار ادامه نیافت و در ساعات انتهایی روز دوشنبه، فلز گران بهای داخلی بیش از ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. بازیگران سکه در ابتدای روز دوشنبه واکنش خاصی به کاهش قیمت دلار نشان نداده بودند و در نهایت نیز توانستند قیمت این فلز گران بها را تا ساعت ۵ بعدازظهر در نزدیکی سطح ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حفظ کنند.

سکه در آن مقطع زمانی بیشتر تحت تاثیر رشد اونس طلا قرار داشت. با این حال، از حدود ساعت ۶ بعدازظهر موج نزولی وارد بازار شد که تا ساعت ۱۱ شب ادامه پیدا کرد. سکه در معاملات شبانه سطح حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و به نقطه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان برخورد کرد. سطح یاد شده از لحاظ فنی برای بازار از اهمیت زیادی برخوردار بود. تحلیل گران فنی  ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان سطحی در نظر گرفته بودند که بالا ماندن از آن، انتظارات افزایشی را تقویت می کند و نزول به زیر این سطح، منجر به تقویت بازیگران کاهشی خواهد شد.

  • نزول ارزش واقعی سکه

بعدازظهر روز دوشنبه، ارزش ذاتی سکه به ابتدای محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید. در صورتی که امروز دلار در همان محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان معاملات خود را آغاز کند، ارزش واقعی سکه می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز پایین برود.

به این ترتیب، می توان گفت، امروز دلار برای سکه نقش اساسی را بازی خواهد کرد. در کنار این، روز دوشنبه اونس طلا نتوانست رفتار افزایشی خود را ادامه دهد و این موضوع تا حد زیادی افزایشی های بازار سکه را غافلگیر کرد. عده زیادی انتظار داشتند، طلای جهانی کار خود را با قدرت در هفته جاری آغاز کند، ولی طلا نتوانست صعود خاصی را تجربه کند. از زاویه حباب نیز اتفاق تازه ای در بازار روز دوشنبه رخ نداد، ولی وقتی ارزش واقعی سکه ۴ درصد پایین تر از بازار باشد، می توان انتظار افت بیشتر قیمت را داشت.

کد خبر 581269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha