سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

استفاده نکردن از بطری‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف به ویژه در مورد محصولات بهداشتی و شوینده‌ها کاری دشوار و اجتناب‌ناپذیر است و هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از تبدیل کردن زباله‌های خانگی به یک وسیله مفید نیست.

ساخت گلدان‌ پلاستیکی

به گزارش همشهری آنلاین، هنر استفاده مجدد از اشیاء علاوه بر این‌که به وسایل قدیمی و دورانداختنی جان دوباره می‌بخشد، صرفه‌جویی در هزینه را به همراه دارد؛ پالت‌های چوبی به جعبه‌های کاشت گل و گیاه، شیشه‌های مربا به لوسترهای خیره‌کننده و کمدهای قدیمی هیجان‌انگیز به بوفه‌های زیبا و شیک تبدیل می‌شوند.

با وجود تلاش ما برای سبز کردن خانه‌هایمان، استفاده نکردن از بطری‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف به‌خصوص در مورد محصولات بهداشتی و شوینده‌ها کاری دشوار و اجتناب‌ناپذیر است و هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از تبدیل زباله‌های خانگی به یک وسیله مفید نیست. در این مطلب به نقل از وب‌سایت the spruce تصمیم گرفتیم یک بطری پلاستیکی صابون را به یک گلدان تبدیل کنیم و گیاه خود را در آن بکاریم.

شکل و اندازه بطری که برای این کار انتخاب کرده‌اید خیلی مهم نیست. این گلدان می‌تواند از قوطی لوسیون خالی، شامپوی بدن یا بطری نوشابه درست شود و به محلی زیبا برای گیاهان شما تبدیل شود.

۱-    مواد و ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید

► برای درست کردن این گلدان به وسایل زیر احتیاج دارید:

بطری پلاستیکی استفاده شده، شسته و خشک شده
روزنامه یا کاغذ کرافت
رنگ آکریلیک
نوارچسب پلاستیکی یا کاغذی
خاک
گیاه
ریسمان
سنگریزه (اختیاری)
قیچی
قلم‌مو برای رنگ‌آمیزی
سوراخ‌کن - پانچ
قاشق یا بیلچه
کاغذ سنباده (اختیاری)

روی میز یا سطحی که می‌خواهید گلدان را بسازید، روزنامه یا کاغذ کرافت بگذارید تا سطوح شما رنگی نشود.

۲ - بطری را نصف کنید

با قیچی بطری خود را نصف کنید. اگر لبه‌های آن ناهموارند یا تیزی دارند می‌توانید از کاغذ سنباده استفاده کنید و آن را صاف و یکدست کنید.

۳- بطری را رنگ کنید و بگذارید خشک شود

رنگ دلخواه خود را بردارید و بطری خود را به هر روشی که دوست دارید تزئین و رنگ کنید.

ما طرح‌های ساده را ترجیح می‌دهیم، اما این کار کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر از نوارچسب استفاده کنید کارتان تمیزتر از آب درخواهد آمد و ‌می‌توان طرح‌های مختلفی با آن ساخت. طراحی شما مهم نیست، این مهم است که اجازه دهید گلدان رنگ‌شده شما حداقل برای دو ساعت بماند و خشک شود.

۴- اضافه کردن ریسمان برای آویزان کردن گلدان

با استفاده دستگاه پانچ سوراخ‌هایی در هر طرف گلدان ایجاد کنید. سپس ریسمان را بردارید و از سوراخ‌ها رد کنید تا یک گلدان آویز درست شود. انتهای آن را دو (یا سه) گره بزنید.

۵- گیاه خود را بکارید

با قیچی برای زهکشی سوراخ‌هایی زیر گلدان ایجاد کنید یا اگر ترجیح می‌دهید سنگریزه به آن اضافه کنید. کمی خاک گلدان اضافه کنید و گیاه خود را در آن قرار دهید.

۶- گلدان را آویزان کنید و لذت ببرید

مکانی را برای گلدان جدید خود پیدا کنید، آن را آویزان کنید و لذت ببرید.

کد خبر 581153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha