مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که ‌کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است، این درحالیست که طی ۸ روز گذشته میانگین شاخص کیفیت هوا در محدوده قابل قبول بود.

آلودگی هوا - تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد صبحگاه امروز دوشنبه ۶ بهمن ماه در بیشتر مناطق تهران، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز شرایط پایدار بر جو حاکم خواهد بود؛ بنابراین با عدم وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

صبح سه‌شنبه ۷ بهمن ماه با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

پایداری جوی همراه با عدم وزش باد در بیشتر ساعات بعدازظهر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. با حاکمیت این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا ۷ بهمن ماه، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق مختلف پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۵ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۰ است و هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کد خبر 581143
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha