رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۱۱ لک‌لک در اثر بارش برف و یخبندان پس از گم کردن مسیر پرواز خود به منازل مسکونی مردم این شهرستان پناه بردند.

لک‌لک‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاروق سخنور با بیان اینکه این پرندگن تخویل این اداره شده‌اند اظهار کرد: از این تعداد ۴ لک‌لک به علت شکستگی پا و بال به ساختمان پرنده‌نگری کانی برازان انتقال یافتند تا توسط محیط بانان تیمار و بعد از بهبودی به دامان طبیعت بازگردانده شوند.

وی با بیان اینکه ۷ لک لک دیگر نیز پس از تیمار به طبیعت بازگردانده شدند، افزود: بارش برف و سرمای شدید چند روز گذشته موجب شد تعدادی از پرندگان توانایی پرواز و قدرت تشخیص مسیر خود را از دست بدهند و زمین‌گیر شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد  در آذربایجان غربی افزود: شهروندان در این فصل سال با توجه به احتمال شیوع برخی بیماری‌ها بین پرندگان مهاجر، ضمن رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش برای تیمار کردن این پرندگان، بهتر است در وهله اول با محیط بانان و اداره محیط زیست شهرستان تماس حاصل کنند.

سخنور بیان کرد: اگرچه موردی از آنفولانزای پرندگان در تالاب‌های شهرستان و بین پرندگان مهاجر در این شهرستان گزارش نشده، اما لازم است شهروندان در زمان کمک به پرندگان مهاجری که توانایی پرواز خود را از دست داده‌اند، پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه لک‌لک‌ها زیست مسالمت‌آمیزی با مردم این منطقه دارند، بیان کرد: در بسیاری از روستاهای این منطقه مردم با احترام خاصی با لک‌لک‌ها رفتار می‌کنند و به همین علت هرساله بر تعداد این مهمانان بهاری و لانه‌سازی آن‌ها در روستاها افزوده می‌شود.

کد خبر 581029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha