وزیر بهداشت گفت: چیزی به نام واکسن کرونای کوبایی نداریم. بلکه واکسنی به نام «انیستیتو پاستور» داریم که دانش فنی آن از کشور کوبا به ایران منتقل شده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما واکسن کرونای کوبایی نداریم. واکسنی به نام «انیستیتو پاستور» داریم که با انتقال دانش فنی از کشور کوبا است. قبلاً این تجربه را در بیش از ۲۰ سال گذشته در مورد واکسن هپاتیت B داشتیم. امروز هم با واکسن کووید۱۹ این انتقال دانش فنی صورت می‌گیرد.

نمکی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هرگز توصیه‌ای مبنی بر عدم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر با واکسن وارداتی قبل از تولید واکسن داخل نداشتند و ما نیز به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم. از منابع مطمئن قراردادها را نهایی کرده‌ایم. واکسن درحال ورود به کشور است و به زودی واکسیناسیون افراد پرخطر را به ترتیب اولویت تدوین‌شده در پروتکل‌ها آغاز خواهم کرد.

وزیر بهداشت گفت: ما برای واکسیناسیون مردم مخصوصا گروه‌های پرخطر برنامه‌هایی را از قبل داشته‌ایم. مقام معظم رهبری هم هرگز در اینکه ما واکسیناسیون را با واکسن وارداتی پیش از رسیدن واکسن تولید داخل انجام دهیم، منعی قائل نشده‌اند. ایشان فقط درباره برخی از کشورهای هدف توصیه‌هایی داشتند که آن موارد از قبل مورد توجه بود.

کد خبر 581003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha