مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه دفن اموات در آرامستان فعلی باید زودتر متوقف شود، گفت: با توجه به نبود ظرفیت در قبرستان فعلی، هر چه پیش برویم، ممکن است به پردیسان قائم(عج) لطمه وارد شود.

آرامستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمهران عالم‌زاده در بازدید از آرامستان جدید شهر کرمان با بیان اینکه نمی‌خواهیم به پردیسان قائم به عنوان میراث به ‌جامانده از گذشتگان، آسیبی وارد شود، بر سرعت ‌بخشیدن به فعالیت‌های عمرانی در آرامستان جدید تأکید کرد و گفت: ساخت نمازخانه، غسالخانه، سرویس بهداشتی و مراکز خدماتی باید هرچه زودتر در این مکان آغاز شود و همراه با آماده‌سازی محل قبور دفن اموات، اجرا شود تا شهروندانی که برای دفن اموات و زیارت قبور به این محل می‌آیند، تسهیلات لازم را در اختیار داشته باشند.

وی با اشاره به آماده‌سازی گلبرگ بعدیِ آرامستان جدید، در زمینه غسالخانه این آرامستان افزود: نقشه غسالخانه آماده و طراحی شده و به‌زودی ساخت آن آغاز خواهد شد. مراحل کار گلبرگ اول در حال پایان است و تلاش می‌کنیم با معابر و پیاده‌روهای مناسب، از تجمع در آرامستان جدید جلوگیری کنیم. گلبرگ دیگر آرامستان نیز باید تا قبل از پایان سال تکمیل و اجرای دیوارچینی، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری، آسفالت و فضای سبز آن به پیمانکار سپرده شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه باید برای تأمین آب آرامستان جدید، لوله موردنیاز خریداری و حفاری آغاز شود، بیان کرد: دفن تعداد زیادی از اموات در این آرامستان پیش‌بینی شده و با تدابیر اندیشیده شده، آرامستان جدید تا سال‌های زیادی پاسخ‌گوی دفن اموات در شهر کرمان خواهد بود.

عالم‌زاده افزود: از بازدید قبلی تاکنون، جاده دسترسی به آرامستان جدید تا محل قبور، در قالب پویش آسفالت شهرداری کرمان، آسفالت شده است؛ ضمن اینکه علائم ترافیکی برای ایمنی نیز نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر حادثه‌ای رخ دهد، در آرامستان فعلی دچار بحران و چالش می‌شویم، گفت: به همین دلیل تمام دستگاه‌های اجرایی باید همکاری کنند تا بعد از گذشت ۵۰ سال از ساخت آرامستان قبلی، این اتفاق خوب رقم بخورد و آرامستان جدید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

شهردار کرمان اضافه کرد: چیدمان هزار و ۴۰۰ قبر ۲ طبقه پیش‌ساخته در گلبرگ اول، براساس جهت قبله در حال انجام است.

کد خبر 580913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha