رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه‌ها و اراداه مسئولان ارشد اجرایی حلقه مفقوده رفع موانع است، گفت: باید لجاجت‌ها در مسیر عدم تحقق مصوبات دولت شناسایی و به مردم معرفی شود.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در ابتدای دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز گذشته به اتفاق نمایندگانی از شورای شهر برخی کلانشهرها، جلسه خوبی با سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اشکال این شورا به مصوبه مجلس داشتیم و انتقادها درباره نگاه تقلیل‌گرایانه‌ای که به شوراهای شهر و روستاها می‌شود و در جهت تضعیف شوراها است را مطرح کردیم.

وی از کاهش اختیارات شورای شهر در تعیین عوارض به عنوان یک نمونه از مصادیق تضعیف شوراها در قانون عوارض ارزش افزوده نام برد و افزود: پس از مذاکرات کارشناسی صورت گرفته، مقرر شد کارگروهی حقوقی بین شوراها و مرکز تحقیقات شورای نگهبان جهت بررسی دقیق‌تر موضوع تشکیل شود که امیدواریم منجر به تقویت جایگاه قانونی شوراهای شهر به عنوان مردم‌نهادترین رکن قانونی در نظام جمهوری اسلامی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره اینکه امروز پنجم بهمن ماه سالروز ایراد خطبه تاریخی مترو در نماز جمعه تهران در سال ۱۳۶۳ است، یادآور شد: این خطبه موجب شد پروژه مترو که بعد از انقلاب با مخالفت‌های دلواپسان وقت که مترو را کالایی لوکس می‌دانستند، متوقف شده بود، مجددا فعال شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اوج سختی شرایط جنگ و در حالی که با راهبرد مقاومت و دستیابی به پیروزی برای رسیدن به صلحی پایدار، با حکم امام خمینی فرمانده جنگ بود، سازندگی را در اوج تحریم‌ها و فشارها نیز متوقف نکرد و پروژه مترو را بدون بودجه دولتی فعال کرد تا آینده تهران و سایر کلانشهرها دچار بحران نشود.

هاشمی افزود: امروز نیز پس از خروج ترامپ از کاخ سفید و شکست سناریوی فشار حداکثری بر ایران، ما در مسیر پیروزی و لغو تحریم‌ها هستیم و نباید سازندگی و کار را متوقف و موکول به پایان تحریم‌ها کرد. افراط و تفریط در مورد تحریم‌ها، یکی از مشکلات امروز کشور هستند؛ تحریم‌ها نه کاغذپاره هستند و نه همه مسایل کشور و آب خوردن به آنها وابسته است، بلکه در عین تلاش برای پایان تحریم‌ها و تنش‌زدایی در روابط بین‌الملل، باید سازندگی و کار اولویت اول مسئولان کشور باشد، همان‌گونه که پروژه مترو در دفاع مقدس و بدون امکانات و بودجه آغاز شد.

محسن هاشمی در ادامه سخنان خود افزود: متاسفانه آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد اتوبوس‌ها در شهرداری تهران پیگیری درستی نشده و این مصوبه باز هم به نتیجه نرسیده است. در حالی که ۴۵ روز و شاید دو ماه از این مصوبه می‌گذرد. در صورتی که قرار بود دو هفته‌ای آیین‌نامه اجرایی آن نوشته شود و در اختیار قرار گیرد. لذا به آقای حناچی به عنوان تذکر می‌گویم باید پیگیری ویژه‌ای بر روی این مصوبه که تبلیغات زیادی روی آن شد اما هیچ حرکتی در مسیر تحقق آن انجام نشده است، صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: می‌دانید که برای ساختن مترو و اتوبوس، کارخانه و امکانات داخلی موجود است و حلقه مفقوده هماهنگی بین دستگاه‌ها و اراده مسئولان ارشد اجرایی برای برطرف کردن موانع است که جز شهرداری جایی نمی‌تواند این را به نتیجه برساند. لذا باید در پیگیری این‌گونه مصوبات، سماجت داشته باشیم و لجاجت‌ها را در مسیر عدم تحقق مصوبات دولت شناسایی و به مردم معرفی کنیم که چرا مصوبات دولت به نتیجه نمی‌رسد. امیدواریم به زودی و در ماه‌های پایانی دولت این اتفاق بیفتد.

کد خبر 580881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha