رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: جابه‌جایی مسافر بین بندر گناوه- جزیره خارگ که در چند روز اخیر به دلیل نقص فنی ۲ شناور فعال در این مسیر متوقف شده بود، با انتقال یک فروند کشتی از خط دریایی بوشهر- خارگ از سر گرفته شد.

شناور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود بهادری افزود: این کشتی تا برطرف شدن مشکلات فنی شناورهای مسیر گناوه- خارگ و تعیین تکلیف آنها در جابه‌جایی مسافر به جزیره خارگ و بالعکس سرویس‌دهی می‌کند. حرکت این کشتی از مبدا جزیره خارگ ساعت ۱۱ و بندر گناوه ساعت ۱۳ هر روز تعیین شده ‌است.

وی اظهار کرد: هر ۲ شناور مهبد و ذوالفقار که در مسیر گناوه به خارگ و بالعکس سرویس‌دهی مسافری می‌کردند، نقص فنی دارند و به صورت موقت تا برطرف کردن مشکلات تردد آنها در این مسیر ممنوع است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: اجازه فعالیت مجدد شناورهای مسافربری گناوه در صورت برطرف کردن نواقص و  پس از تایید این اداره با صدور مجوز امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: برای تردد ایمن مسافران و جلوگیری از حوادث جبران‌ناپذیر، یک فروند شناور مسافری باکیفیت در مسیر دریایی گناوه به جزیره خارگ لازم است و این اداره از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می‌کند.

بندر گناوه به عنوان پس‌کرانه خارگ نقشی مهم در جابه‌جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و مایحتاج مورد نیاز به این جزیره دارد. گناوه در شمال استان بوشهر و در فاصله ۱۷ مایلی جزیره خارگ قرار دارد.

کد خبر 580878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha