مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز اعلام کرد که یک هزارو۵۰۰ دستگاه ماینر ارز دیجیتالی غیرمجاز که مشکلاتی برای شبکه توزیع برق استان به جود آورده بودند، کشف و جمع آوری شدند.

بیت‌کوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهنام بیات اظهار کرد: برخی شرکت‌های تولیدی وخدماتی با به کارگیری ماینرهای ارز دیجیتال فاقد مجوز،  فشار مضاعفی به شبکه برق استان وارد کردند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: اکنون ماینرهای مجاز ۲۰ هزار کیلووات برق در البرز مصرف دارند که پروانه صنعتی و برق صادراتی به آنها داده شده است، تعرفه مصرف برق ماینرهای مجاز  ۹ برابر تعرفه برق صنعتی تعیین شده است. در این میان برخی شرکت‌ها با به‌کارگیری ماینرهای ارز دیجیتال به صورت غیر مجاز از شبکه برق استان استفاده می‌کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز بیان کرد: با توجه به نوسان برق، این شرکت در طرحی ضربتی ۱۵۰۰دستگاه ماینر ارز دیجیتال غیرمجاز را شناسایی و جمع آوری کرد ضمن آنکه طرح شناسایی و جمع‌آوری ماینرها و مشترکان غیر مجاز برق در استان البرز ادامه دارد.

بیات با بیان اینکه دارندگان این گونه ماینرها نیز طبق ضوابط قانونی جریمه خواهند شد گفت: فعالیت ماینرهای غیر مجاز سبب ناپایداری در تامین برق کشور و استان خواهد شد، زیرا از یک سو برق ارزان قیمت مصرف و از سوی دیگر فشار مضاعف به شبکه توزیع برق وارد می‌کنند.

کد خبر 580833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha