هزاران نفر از مردم سراسر روسیه در سرمای استخوان‌سوز این روزها به خیابان‌ها آمدند تا صدای اعتراض خود را نسبت به بازداشت الکسی ناوالنی به گوش ولادیمیر پوتین و کاخ کرملین برسانند.

اعتراض سراسری مردم روسیه به بازداشت ناوالنی

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند دولت روسیه حضور مردم را در روز شنبه در خیابان‌ها ممنوع اعلام و دستیار و سخنگوی ناوالنی را بازداشت کرده بود اما مردم معترض بدون توجه به سرمای هوا و حضور گسترده پلیس راهی خیابان‌ها شدند. پلیس هم بیش از ۱۰۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرد و با خود برد.

حتی سوز استخوان‌سوز منطقه سیبری هم مخالفان پوتین را از عملی کردن تصمیم خود بازنداشت. سیبری، مناطق شرق روسیه و شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ کانون بزرگ‌ترین گردهمایی‌های اعتراضی در بازداشت سرسخت‌ترین مخالف و منتقد پوتین بود. ناوالنی که هفته گذشته پس از پنج ماه دوری از فرودگاهی در برلین به یکی از فرودگاه‌های مسکو رسیده بود، بلافاصله بازداشت و بازجویی شد.

گفته می‌شود راهپیمایی‌های امروز بزرگ‌ترین حضور اعتراضی روس‌ها در چهار سال اخیر بود. برخی منابع خبری در اروپا و آمریکا تعداد بازداشتی‌های امروز روسیه را بیش از ۱۶۰۰ نفر برآورد کرده‌اند. هر چند مسکو و کرملین هنوز به ابراز نگرانی برخی دولت‌های اروپایی از سرنوشت بازداشت‌شده‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

کد خبر 580804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha