شهردار تهران، ممیزی املاک شهر تهران را منشاء تغییرات، کیفیت زندگی و تصمیم‌سازی برای آینده شهر دانست و گفت: تمام تلاش شهرداری باید این باشد که اطلاعات دقیق را تحصیل کند و همان چیزی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد، در پایانه‌ها درج شود.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در افتتاحیه ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران، گفت: ممیزی املاک یکی از مهمترین کارهایی است که شهرداری در دوره‌های مختلف انجام می‌دهد. ریشه آن به قانون نوسازی و عمران شهری برمی‌گردد که بر اساس آن شهرداری‌ها موظف هستند هر ۵ سال یک بار این تقویم را به‌روز کنند.

حناچی افزود: آخرین ممیزی املاک در تهران در سال ۸۶ آغاز و سال ۹۰ به پایان رسید. با توجه به سرعت تغییرات در شهر تهران، ما تغییرات زیادی نسبت به آخر دهه هشتاد و سال نود داشتیم و طبیعتا لازمه هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم، این اطلاعات است که تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را در شهر تهران راحت‌تر کند.

شهردار تهران اضافه کرد: ممیزی املاک این دوره خصیصه‌های ویژه‌ای دارد؛ اول این که از دفاتر خدمات قرار است این کار انجام شود. این هم برای خود دفاتر خدمات خوب است که حالا کار کمتری به آنها ارجاع می‌شود و هم ما نیرویی برای این کار جذب نمی‌کنیم امیدوارم شرکت فناوران کاری کند که این پروژه به خوبی تحقق یابد و این هدف به نتیجه برسد.

او در ادامه درباره مخاطبین اطلاعات تولیدی در ممیزی املاک، گفت: این داده‌ها برای بسیاری از دستگاه‌ها مانند وزارت راه و شهرسازی مناسب است. همچنین دستگاه‌های دیگری که جنبه‌های حاکمیتی را دنبال می‌کنند و دستگاه‌هایی که به دنبال اطلاعات خانه‌های خالی هستند از خروجی این پروژه‌ها استفاده خواهند کرد. آنچه که در این ماموریت مهم است و مدیران پروژه باید برای آن برنامه داشته باشد نخست روشن شدن تکلیف مالکان است و دوم اطمینان از اطلاعات اخذ شده است و این همه برای تصمیم‌سازی درست لازم است.

شهردار تهران اضافه کرد: فرآیندی که اشاره شده نشان می‌دهد فردی که به عنوان مجری این پروژه انتخاب شده است اشراف کافی دارد و فکر می‌کنم کاری کنیم که این برنامه سریعتر به نتیجه برسد و هر چه این اطلاعات بروزتر و زودتر حاصل  شود فضا را برای تصمیم بهتر می‌کند.

او خطاب به اجراکنندگان پروژه افزود:  نکته دیگر این که این اقدام باید به گونه‌ای طراحی شود که ما در فرآیندهای بعدی کار میدانی کمتری داشته باشیم. کاری کنید که تغییرات بعدی خیلی راحت در جای خود بنشیند و ما کمتر اقدامات میدانی داشته باشیم.

او به قانون نوسازی اشاره کرد و گفت: این قانون در سال  ۴۷ نوشته شده و آن زمان  امکاناتی مانند جی پی اس و امکانات تصویربرداری فعلی وجود نداشت بنابراین در حال حاضر باید متناسب با امکانات امروز کار را انجام دهیم.

حناچی گفت: ممیزی املاک شهر تهران کار بسیار بزرگی است و مطمئنا در کیفیت زندگی شهر و تصمیم‌سازی و اقدامات تاثیر دارد . تمام تلاش ما باید درج اطلاعات دقیق باشد و همان چیزی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد در پایانه‌های ما درج شود.

او به تاخیر در اجرای این کار پرداخت و گفت: این کار باید در سال گذشته آغاز می‌شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا وقفه‌ای افتاد. این در حالی است که تمام فعالیت‌های شهرداری تهران تحت تاثیر این مساله قرار گرفت.

شهردار تهران در پایان گفت: از دفاتر خدمات الکترونیک هم می‌خواهم این را یک فرصت ببینند و اطلاعاتی تولید شود که خود این اطلاعات واجد ارزش باشد.

کد خبر 580765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha