سفارت آمریکا در بغداد امروز (شنبه) از تخصیص نزدیک به ۲۰ میلیون دلار برای حمایت از دولت عراق در تامین امنیت منطقه سبز خبر داد.

منطقه سبز بغداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا از سومریه نیوز، این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این حمایت واشنگتن شامل تامین بودجه ارسال تیمی از مهندسان عمران برای انجام یک بررسی جامع از نقاط فعلی ورود به منطقه بین المللی و تدوین طرح هایی برای ورودی های جدید است.

طبق بیانیه سفارت، سرتیپ جان تایکرت، مسوول ارشد امور دفاع در سفارت ایالات متحده گزارش نهایی تیم ارزیابی را درباره این موضوع به سرلشکر حامد مهدی الزهیری، فرمانده تیپ ویژه مسئول امنیت منطقه بین المللی ارائه داد و این اقدام یک دستاورد مهم برای تایید پروژه همکاری است که در حال حاضر برای تقویت امنیت این منطقه در بغداد و نیز تامین امنیت مقر دولت عراق در حال انجام است.

تعدادی از سفارتخانه های خارجی و دفاتر نهادهای بین المللی و ساختمان های مهم حکومت عراق در منطقه سبز بغداد واقع است. نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است. مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.

کد خبر 580762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha