استان قزوین پیشتاز امدادرسانی به چهار منطقه از شهر تهران و همچنین معین امدادرسانی به منطقه ۲۲ پایتخت است.

قدرت الله مهدیخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: در صورت وقوع حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و در صورت قادر نبودن نیروهای امدادی محل‌های آسیب دیده برای پاسخگویی به موقع و لازم، نیروهای امدادی استان قزوین باید تا رسیدن پشتیبانی لازم امداد و نجات و مدیریت بحران در مناطق ۲، ۹، ۵ و ۲۱ را برعهده بگیرند و همچنین معین امدادرسانی منطقه ۲۲ هستند.

قدرت الله مهدیخانی اظهار کرد: استان قزوین همچنین معین امداد و نجات بعضی استان‌های همسایه خود شامل گیلان، مرکزی، البرز، زنجان و همدان نیز هست.

وی از استقرار بعضی از ماشین آلات راهداری استان قزوین در نزدیکی به گیلان به دنبال بارش برف و کولاک در روز گذشته سوم بهمن خبر داد و گفت: در صورت اعلام نیاز مدیریت بحران گیلان در مواقع ضروری، آماده اعزام نیروهای کمکی و ارسال ماشین آلات برای کمک به بازگشایی راه های مسدود شده هستیم.

مهدیخانی یادآور شد: سال گذشته نیز در بهمن ماه نیروهای امدادی و راهداری قزوین برای کمک به رفع انسداد راه های گیلان که بر اثر بارش سنگین برف و کولاک بسته شده بودند، به این استان اعزام شده بودند.

وی در ادامه برگزاری مانورهای مربوط به حوادث و بلایای فرضی را برای سنجش و ارتقای آمادگی نیروهای امدادی از جمله پلیس راه، آتش نشانی و خدمات ایمنی، راهداری و اورژانس و دستگاه های خدمات رسان (آب، برق، گاز و مخابرات) را در دستور کار جدی مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد.

کد خبر 580602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha