۷ تحلیل‌گر اقتصادی شرکت کننده در یک نظرخواهی، تحولات بورس تهران در ۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ را پیش‌بینی کردند.

بورس هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، بورس روزهای پرنوسانی را طی می‌کند. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که با توجه به نحوه معاملات در آخرین روز معاملاتی و عدم عرضه صف های خرید بعد از مدتها و انتشار گزارش‌های خوب ۹ماهه شرکتها و اینکه نمادها در محدوده قیمت مناسبی قرار گرفتند، انتظار معاملات متعادل و مثبت را در روز جاری داریم. تثبیت قیمت دلار بازار آزاد در محدوده ۲۲و ۲۳هزار تومان کمی از نگرانی بازار را کم کرد. به نظر می رسد شرکت‌هایی که گزارش‌های ۹ماهه خوبی داشتند در کنار نمادهای پلایشگاهی و پالایش یکم، معاملات مثبنی را داشته باشند.

همچنین با توجه به بهبود وضعیت معاملات روزهای آخر هفته گذشته و افزایش حجم معاملات که با تثبیت نرخ ارز و متغیرهای دیگر اقتصادی همراه شده و همچنین افت بیش از انتظار هفته های اخیر، این هفته، رو به رشد همراه با عرضه های زیاد پیش بینی می شود. در صورت عدم عرضه در اوایل هفته روزهای بعد می تواند با تقاضای بیشتر حقیقی هایی که در انتظار برگشت بازار بودند، همراه باشد.

برخی دیگر از تحلیل‌گران تاکید می‌کنند: روند آتی بازار سرمایه بستگی به قیمت دلار دارد. با توجه به روی کار آمدن بایدن در روز های گذشته اگر افت قیمت دلار تا محدوده ۲۱ و ۲۲ تومان باشد انتظار می رود بازار سرمایه رشد ۱۵ درصدی تجربه کند اما اگر افت قیمت دلار بیش از این باشد، انتظار می رود بار دیگر روند بازار نزولی شود. همچنین برخی تحلیل‌گران که نگاه بدبینانه‌ای به تحولات امروز دارند تاکید می‌کنند با توجه به اینکه حجم معاملات بالا و برای سهامداران دلچسب نیست و از آن طرف سهامداران نیز بالای خاصی برای بازار سرمایه نمی بینند روند بازار نوسانی و رو به پایین خواهد بود. درصورتی که حجم معاملات افزایش یابد و پول های خارج شده بار دیگر به بازار برگردد انتظار رشد خواهیم داشت.  

کد خبر 580599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha