جنت یلن، گزینه جو بایدن برای وزارت خزانه‌داری آمریکا در تشریح برنامه‌های داخلی و خارجی خود به موضوع توافق هسته‌ای با ایران هم ورود کرد و بازگشت به تعهدهای برجامی را زمینه‌ساز رفع احتمالی تحریم‌ها دانست.

جنت يلن وزير خزانه‌داري دولت بايدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فورچون، خانم یلن که پیش‌تر پانزدهمین رئیس بانک مرکزی ایالات متحده و نخستین زن عهده‌دار این مسئولیت مهم بود، باید رای لازم را از سنای آمریکا برای ورود به کابینه بایدن به دست بیاورد. او پیش از در دست گرفتن مسئولیت، درباره چند چالش بسیار مهم و بزرگ پیش روی وزارت خزانه‌داری دارد که سیاست‌های مالیاتی، ارزش دلار، سرنوشت رمزارزها، شیوه برخورد با چین، دگرگونی اقلیمی و تحریم‌های خارجی از آن جمله‌اند.

وزیر خزانه‌داری دولت بایدن در جلسه تشریح برنامه‌های خود برای سناتورهای آمریکایی به اندازه یک دفترچه ۱۰۰ درباره این چالش‌ها حرف زد و بخشی از موضوع تحریم‌های خارجی را هم به ایران اختصاص داد. یلن مدعی شد وزارت خزانه‌داری تحت مدیریت او درباره تحریم‌ها علیه ایران، کره شمالی، روسیه، چین و ونزوئلا را به دقت بازبینی می‌کند تا از هدفمند و اثرگذار آنها اطمینان یابد و پیامدهای ناخواسته تحریم‌ها را به کمینه برساند.

خانم یلن ۷۴ ساله که استاد دانشگاه هم هست، درباره توافق هسته‌ای گفت که ایران باید ابتدا تعهدهای برجامی خود را از سر بگیرد تا راه برای برداشته شدن تحریم‌ها فراهم شود. او در اتهامی آشکار ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی در دنیا دانست و افزود: «اطمینان می‌دهم وزارت خزانه‌داری کار مهم خود را در مبارزه با تروریسم دولتی ایران و سوء استفاده از حقوق بشر ادامه خواهد داد.»

کد خبر 580531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha