کمتر مدرسه‌ای در تهران وجود دارد که تعداد دانش‌آموزانش ۵۰ نفر باشد. میانگین جمعیت مدارس ۲۰۰ نفر است و به همین دلیل اکثر مدارس پایتخت مشمول طرح بازگشایی نشده‌اند. بنابراین آموزش‌ها همچنان مجازی پیگیری می‌شود.

مدرسه

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ بعد از چندین‌ماه تعطیلی مدارس در اغلب استان‌های ایران و برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت مجازی، روز گذشته اول بهمن۱۳۹۹، مدارس برای گروهی از دانش‌آموزان باز شد تا بتوانند به‌صورت حضوری سر کلاس‌های درس حاضر شوند، اما گزارش‌های میدانی خبرنگار همشهری از برخی مدارس در سطح تهران و برخی شهرهای دیگر، نشان می‌دهد استقبال چندانی از بازگشایی مدارس نشده و حتی در برخی مدارس کمتر از ۵دانش‌آموز سر کلاس درس حاضر شدند.

دوقطبی شدن جامعه والدین دانش‌آموزان

در تهران کمتر مدرسه‌ای وجود دارد که تعداد دانش‌آموزانش ۵۰نفر باشد. میانگین جمعیت مدارس در شهر تهران ۲۰۰نفر است و به همین دلیل اکثر مدارس پایتخت مشمول طرح بازگشایی نشده؛ بنابراین آموزش‌ها همچنان مجازی پیگیری می‌شود. اما حتی در مدارس ابتدایی که برگزاری کلاس پایه اول و دوم (بدون درنظر گرفتن جمعیت مدرسه) از سوی آموزش و پرورش در مناطق زرد و آبی الزامی شد، هم والدین نشان دادند که رغبت چندانی به حضور کودکانشان در مدرسه ندارند و به همین دلیل در اغلب مدارس ابتدایی کلاس‌ها با تعداد کمتر از ۱۰دانش‌آموز برگزار شد.

گزارش‌های میدانی و پیگیری‌های خبرنگار همشهری از ۲۰مدرسه در سطح شهر تهران، رودهن، دماوند، همدان، خراسان رضوی و یزد که جزو مناطق آبی و زرد هستند، نشان داد که جمعیت حاضر در مدرسه بیشتر از فرزندان افراد شاغل در بیمارستان‌ها، کارمندان، والدین کم‌سواد یا بی‌سواد و در برخی موارد دانش‌آموزان علاقه‌مند حضور در مدرسه هستند. همچنین دوقطبی شدیدی بین والدین دانش‌آموزان در مورد بازگشایی مدارس به‌خصوص در تهران شکل گرفته است؛ گروه اول معتقدند که برگزاری کلاس‌های حضوری اشتباه است و اجازه نمی‌دهند که فرزندانشان در مدرسه حاضر شوند و گروه دوم می‌گویند که اتفاقا از بازگشایی مدرسه استقبال می‌کنند؛ چون توانایی آموزش برخی از دروس را به فرزندانشان ندارند و شاهد افت تحصیلی آنها هستند. این دوقطبی بودن امروز در نخستین روز بازگشایی مدارس بیشتر عیان شد. همچنین تقابلی بین خانواده‌های مخالف بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش هم صورت گرفت که باعث شد در نهایت مدیران این وزارتخانه حضور دانش‌آموزان را اختیاری کنند.

روایت مادران چند دانش‌آموز در بازگشایی مدارس پس از چهار ماه و نیم را در روزنامه همشهری بخوانید.

کد خبر 580464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha