دانلد ترامپ در آخرین لحظه‌های حضور در کاخ ریاست جمهوری یک نامه نوشته و برای رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده در دفتر بیضی گذاشته است.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، برخی منابع خبری در آمریکا از نامه‌ای می‌گویند که ترامپ پیش از بیرون آمدن از کاخ سفید نوشته و برای جانشین خود یادگار گذاشته است. هر چند هنوز کسی نمی‌داند او در این نامه به بایدن چه نوشته اما گفته می‌شود این سنت بین مستاجران کاخ سفید رایج است و باراک اوباما هم چهار سال یک نامه به ترامپ نوشته و در دفتر بیضی یا همان اووال آفیس (دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا) گذاشته بود.

نامه‌های رونالد ریگان، جورج بوش پدر، بیل کلینتن و جورج بوش پسر به جانشینان خود

البته اوباما پیش از خروج از کاخ سفید از ترامپ و خانواده‌اش به گرمی استقبال کرد. ترامپ که هنوز نام بایدن را به عنوان پیروز انتخابات و رئیس جمهوری آمریکا به زبان نیاورده، پیش‌تر در پیام ویدئویی خداحافظی خود برای رئیس جمهوری بعدی آمریکا آرزوی موفقیت کرده بود. او حاضر نشد در مراسم تحلیف میزبان بایدن و خانواده‌اش باشد و صبح امروز چهارشنبه به وقت آمریکا برای همیشه از کاخ سفید رفت.

نامه باراک اوباما به دانلد ترامپ

تا پیش از اوباما، رئیسان جمهوری آمریکا با دستخط خود برای فرد جانشین نامه می‌نوشتند اما نامه نخستین و تنها رئیس جمهوری رنگین‌پوست تاریخ آمریکا به ترامپ دستنویس نیست و با «آقای رئیس جمهوری عزیز» آغاز می‌شود.

کد خبر 580352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha