سخنگوی سازمان اورژانس کشور از تماس ۴۴٧۶ نفر با اورژانس در خصوص مسمومیت با مونوکسید کربن از مهرماه تاکنون خبر داد.

گازگرفتگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه از ابتدای مهرماه تاکنون ۴۴٧۶ نفر در باره مسمومیت با گاز مونوکسید کربن با اورژانس تماس گرفتند.

وی ادامه داد: هزار و ٧٠٧ نفر توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و ۲ هزار و ۵۵۴ نفر توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

خالدی در خصوص تعداد نفراتی که بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند، گفت: متاسفانه ٢١۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: استان‌های تهران با ١١٠ نفر، خراسان رضوی ۴۶٠ نفر و آذربایجان شرقی با ٣٣٧ نفر بیشترین موارد تماس در خصوص مونوکسید کربن را داشتند.

وی گفت: کمترین تماس از سوی استان چهارمحال و بختیاری و قم گزارش شده است.

خالدی علامت‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را شبیه به علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دانست و توضیح داد: همچنین سردرد، تهوع، استفراغ، تاری دید و در برخی موارد کاهش سطح هوشیاری و در صورت ادامه‌دار شدن کما و مرگ را در پی دارد. هر زمانی که این علامت‌ها مشاهده شد باید بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش و مصدوم را از شرایط خارج کرده و ضمن تماس با اورژانس باید درها و پنجره‌ها را باز کرد.
 

کد خبر 580350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha