نخستین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در کهگیلویه و بویراحمد با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و ترغیب گردشگران داخلی و خارجی راه‌اندازی شد.

اتومبیل‌رانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی کشور در یاسوج گفت: با راه‌اندازی این کانون جاذبه‌های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی نشان داده می‌شود و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این استان سفر می‌کنند.

اردشیر درویشی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پیست مسابقات اتومبیلرانی و رالی برگزار می‌شود افزود: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این استان به صورت پایلوت برای طبیعت‌گردان و ورزشکاران این رشته انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: این پیست محیطی مناسب برای برگزاری مسابقات کارتینگ در گروه‌های سنی مختلف و ایجاد محورهای اتومبیل‌رانی است. راه‌اندازی این پیست می‌تواند به رونق اقتصادی در استان کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در استان فقط یک پیست برای موتورسواری در گچساران وجود دارد که استانداردهای لازم را ندارد.

مجید صفایی با اشاره به اینکه قرار است در یاسوج یک پیست با استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی شود افزود: ۲ نقطه در شهرستان بویراحمد برای پیست اتومبیلرانی مشخص شده که با هماهنگی منابع طبیعی استان و حوزه عمرانی استانداری یکی از این نقاط برای پیست انتخاب می‌شود و تا پایان دوره کرونا مهیا می‌شود.

آزاده رنجبر به عنوان مدیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان انتخاب شد.

کد خبر 580306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha