سفیر تایلند از شهردار تهران خواست که با اختصاص فضایی نسبت به ساخت باغ تایلندی به نشانه دوستی در تهران اقدام کند.

ديدار شهردار تهران و سفير تايلند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در دیدار با ورا ووت پونگ پرا پاپانت، سفیر تایلند؛ گفت: تهران شهری تاریخی و شبیه اصفهان است. چند قرن از پایتخت بودن آن می‌گذرد و آثار بی‌بدیلی از پیش و پس از اسلام دارد.

حناچی با اشاره به اعمال سیاست عدم تمرکز در همه کلانشهرها، گفت: ما در تهران ممنوعیت وجود صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران را ایجاد کرده‌ایم و این باعث شده است که سرمایه‌گذاری و اشتغال در سطح وسیع‌تری در کشور توزیع شود.

او گفت: بر خلاف شهرهای شما که در کنار آب هستند، شهرهای ما در دامنه کوه‌ها هستند و ارتفاع آنها بالاتر از سطح دریاست.

شهردار تهران گفت: با توجه به آلودگی هوای شهر، ما ایده موتورهای برقی را دنبال می‌کنیم و برای کاهش هزینه استفاده از این موتورها به دنبال ایجاد سیستم سوآپ باتری هستیم.

شهردار تهران از سفیر تایلند دعوت کرد که به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو بپیوندد و با دوچرخه با او هم‌رکاب شود.

سفیر تایلند هم در این دیدار گفت: شگفت‌انگیز است که سطح رشد تهران و بانکوک یکسان است. ما در آنجا هم آلودگی داریم. آلاینده پی ام ۲.۵ در بانکوک از حد مجاز بیشتر است. جمعیت در شهر بانکوک بالاست و خدمات‌دهی به آنها سخت است.

ورا ووت پونگ پرا پاپانت همچنین افزود: در سال ۲۰۲۰ ایران و تایلند شصت و پنجمین سالگرد روابط خود را جشن گرفتند. می‌خواهیم باغی به شکل تایلندی به عنوان نمادی برای دوستی در تهران ایجاد کنیم و درخواست داشتیم که جایی برای این کار در نظر بگیرید.

شهردار تهران هم ضمن موافقت با این پیشنهاد این شعر را خواند: «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد | درخت دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد»

کد خبر 580215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha