ایالت آیووا یکی از ۶ ایالتی است که در آن مجمع انتخاباتی به جای انتخابات مقدماتی برگزار می‌شود. اولین اولین‌های پیت بودجج از این شهر شروع شد.

CHUNK + پیتر بودِجِج

به گزارش همشهری آنلاین، در ۱۸ بهمن سال گذشته در اولین قدم در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، با اعلام نتایج حاصل از شمارش ۹۹.۹۴ درصد از آرای ایالت آیووا، پیت بودِجِج با ۲۶.۲درصد در رتبه اول قرار گرفت و برنی سندرز با ۲۶.۱ درصد جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. پس از این دو الیزابت وارن، جو بایدن و ایمی کلوبشار به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

این اولین موفقیت بودِجِج در یک کارزار سیاسی فدرال رسمی بود. اما او قبل از این که وارد کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا شود،  شهردار شهر  ساوت بند در ایندیانا بود که اولین شهردار همجنسگرای تاریخ این ایالت ضد همجنسگرایی به شمار می آید.

دیگر اولین‌های بودجج سن و سال اوست. او با ۳۰ سال سن در سال ۲۰۱۱ با کسب ۷۴٪ آرا شهردار شهری با جمعیت بالای ۱۰۰هزارنفر  شد و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ هشت سال در این سمت ماندگار شد.

حالا وی گزینه بایدن برای تصدی وزارت ترابری ایالات متحده آمریکااست. با رای سنا و تثبیت رسمی پیت بودِجِج در مقام وزارت، وی رسما اولین وزیرهمجنسگرای یک کابینه دموکرات در تاریخ سیاسی ایالات متحده آمریکا نامیده خواهد شد.

بودجج دانش آموختهٔ دانشگاه هاروارد، بورسیه رودز و از کهنه سربازان جنگ افغانستان است. درجه رسمی او ستوان تفنگدار نیروی دریایی است.

 در سال۲۰۱۸ بودجج (سمت چپ) با پارتنر خود «چِیسِن گلِزمن» که یک معلم ۳۱ ساله بود ازدواج کرد.

کد خبر 580206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha