فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از آنجا که در گذشته از سازمان حفاظت محیط زیست حمایت مالی نشده، سازمان با بیمه کردن محیط‌بانان پشتوانه‌سازی کرده اما این پشتوانه به میزانی نیست که جوابگو باشد.

هادي‌پور - محیط‌بان خوزستانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ساعت ۲۳:۳۰ شب ۲۶ فروردین‌ماه بود که شکارچیان غیرمجاز به کانکس محیط‌بانی در گتوند حمله کردند و به محیط‌بان شیفت شلیک کردند که آن شلیک منجر به قطع پای این محیط‌بان شد.

سید امین هادی‌پور محیط‌بان ۳۷ ساله پاسگاه محیط‌بانی اداره حفاظت محیط زیست گتوند در نزدیکی روستای دوپیران در بخش مرکزی این شهرستان است که پس از طی دوره درمان یک ماهه در اهواز و تهران، سرانجام پزشکان تصمیم به قطع پای مجروح وی گرفتند.

اکنون پس از چند ماه از انجام عمل جراحی و مرخص شدن از بیمارستان، سازمان‌های مردم‌نهاد از طریق فضای مجازی در حال جمع‌آوری هزینه تهیه یک پای هوشمند خارجی که هادی‌پور انتخاب کرده، هستند و بنا بر مطالب منتشرشده، تاکنون بیش از یک میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

حسن آقا شیرمحمدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به حادثه رخ داده برای محیط‌بان گتوندی در حمله شکارچیان غیرمجاز که منجر به قطع پای وی شد و پیگیری‌ها برای تهیه پای مصنوعی برای وی، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با اعتباراتی که تامین شده است، می‌تواند برای خرید نمونه‌های پای داخلی اقدام کند اما آقای هادی‌پور درخواست یک نمونه پای هوشمند خارجی را دارد که تامین آن برای سازمان حفاظت محیط زیست و بیمه، مقدور نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست ضعف و نقص‌هایی از گذشته داشته است، برای مواجهه با این گونه اتفاقات آمادگی کامل ندارد و با توجه به هزینه زیاد تهیه پای هوشمند خارجی، سازمان نتوانست این مبلغ را تامین کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سازمان با توجه به بضاعت خود، در این خصوص تلاش کرده است ولی اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست جوابگوی خرید پای هوشمند خارجی نیست.

وی تصریح کرد: برای اینکه سازمان بتواند اعتباری پرداخت کند، مراحل خاصی باید طی شود. از آنجا که در گذشته در این خصوص از سازمان حفاظت محیط زیست حمایت مالی نشده، سازمان با بیمه کردن محیط‌بانان پشتوانه‌سازی کرده اما این پشتوانه به میزانی نیست که جوابگو باشد.

آقا شیرمحمدی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، سالانه محیط‌بانان و اعضای خانواده آن‌ها را در مقابل حوادث گوناگون بیمه می‌کند و بیمه تکمیلی نیز در نظر گرفته است و سال به سال این روند پیشرفت کرده تا مخارج درمان محیط‌بانان ناشی از حوادث پوشش داده شود.

وی افزود: با این وجود، پوشش بیمه جوابگوی مخارج تامین پای هوشمند برای آقای هادی‌پور نیست و هر چند سازمان حفاظت محیط زیست تمام تلاش خود را کرده اما بضاعت سازمان، جوابگوی خرید پای هوشمندی که آقای هادی‌پور درخواست کرده، نیست.

کد خبر 580039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha