نماینده مردم تهران و رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس از احضار وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی در روز سه‌شنبه ۳۰ دی خبر داد.

ساختمان بورس و اوراق بهادار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، در پی افت شدید شاخص بورس تهران و ریزش تکان‌دهنده بازار سرمایه در هفته‌های اخیر، امروز برخی نمایندگان مجلس از عزم جدی خود برای برخورد با مقصران این وضع خبر دادند. مردم زیان‌دیده از بورس هم بار دیگر جلوی ساختمان سازمان بورس در تهران جمع شدند و با سر دادن شعارهای اعتراضی پرچم این سازمان را پایین کشیدند.

پس از آنکه نایب‌رئیس اول مجلس از رساندن اسناد تخلف‌های بورس به رئیس قوه قضاییه خبر داد، مجتبی توانگر (نماینده تهران و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰) در صفحه شخصی نوشت: «جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی برای بررسی آخرین وضعیت بورس. در پی شرایط خاص بازار سرمایه، ریزش شاخص و نگرفتن تصمیم‌های مناسب از سوی مدیران ارشد بازار در وضعیت کنونی، فردا وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس را به کمیسیون اقتصادی احضار کردیم.»

پیش‌تر یکی دیگر از نمایندگان مجلس و عضو هیات رئیسه از دادن مهلت یک هفته‌ای به وزیر اقتصاد برای سر و سامان دادن به بازار سرمایه و تعیین تکلیف بورس گفته بود. حال باید دید واکنش بازار به این تلاش مجلس‌نشینان چه خواهد بود و آیا تاثیر نوسان شدید قیمت ارز و طلا بر بورس تهران به پایان می‌رسد یا نه.

کد خبر 579937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha