مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران از کلنگ‌زنی پروژه اتصال خط ۳ و ۱ مترو در سال آینده خبر داد.

علی امام مدیر عامل مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی امام صبح امروز در حاشیه مراسم تکمیل ورودی‌های ایستگاه «کمیل» و راه‌اندازی ورودی مستقل ایستگاه «مهدیه» برای افراد کم توان جسمی و حرکتی، در مورد توسعه شمالی خط ۳ گفت: این توسعه در برنامه جامع حمل ونقلی تهران نیز پیش‌بینی شده است که بر همین اساس انشعاب شمالی خط ۳ از ایستگاه نوبنیاد آغاز شده و بعد از گذر از محدوده نیاروان به تجریش رسیده و در ایستگاه تجریش به خط یک متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیر مترو نهایی شده و تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا شده و در حال تدوین اسناد قراردادی هستیم تا هر چه سریع‌تر این اتصال خط ۳ و ۱ مترو محقق شود، افزود: کار هنوز شروع نشده اما منطقه ۱ تعدادی از ظرفیت‌های غیرنقد خود همچون زمین و ... را معرفی کرده است و امید است بر اساس برنامه‌ریزی، اوایل سال آینده کلنگ این اتصال به زمین زده شود و حدقل چهار تا پنج سال هم زمانبری خواهد داشت.

امام همچنین از رونمایی یک رام قطار ملی با عمق داخلی‌سازی ۸۵ درصد خبر داد و گفت: این اتفاق ویژه با حمایت شهرداری، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار است که رخ می‌دهد چراکه پیش از این قطارهای مترویی عمق داخلی‌سازی ۳۰ درصد داشتند و این اتفاق ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن نیز با شرکت واگن‌سازی تهران در حال مبادله است و امید است منابع دولتی را بتوانیم به موقع تامین کنیم، افزود: در مورد افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو نیز باید بگویم برنامه‌ریزی ما افتتاح ۱۲ ایستگاه تا پایان سال بود که دو ایستگاه افتتاح شد و ۱۰ ایستگاه نیز در برنامه افتتاح داریم که امید است با تزریق به موقع منابع مادی این ایستگاه‌ها افتتاح شود و امیدواریم این ایستگاه‌ها افتتاح شود.

امام در مورد افتتاح ورودی ایستگاه مترو کمیل نیز گفت: ورودی غربی ایستگاه کمیل در خط ۷ مترو در سال ۹۷ افتتاح شد و حالا شاهد بهره‌برداری از ورودی شرقی هستیم که در مرز مناطق ۱۰ و ۱۱ شهرداری قرار گرفته است اما این ورودی با  پله برقی و آسانسور کاملا بومی افتتاح شده و برای ما موجب افتخار است که با رویکرد جدید بیش از گذشته از توان داخلی استفاده کردیم و این ورودی برای حرکت افراد کم توان مناسب‌سازی شده است و امید است با بهره‌برداری از این ورودی، ساکنان بخش شرقی نواب از مترو بیشتر و بهتر بهره ببرند.

کد خبر 579843
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha