برخی از ساکنان جزیره بوتون در اندونزی به دلیل مبتلا بودن به سندروم واردنبرگ زیباترین و شگفت‌انگیزترین و مسحورکننده‌ترین چشم‌های جهان را دارند.

زیباترین و متفاوت‌ترین چشم‌های جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، کورچنوی پاساریبو عکاس اهل جاکارتاست که سپتامبر سال گذشته میلادی به نوزدهمین جزیره بزرگ اندونزی سفر و این چشم‌های زیبا و تکان‌دهنده ساکنان بوتون را در قاب دوربین خود ثبت کرد.

اعضای قبیله بومی بوتون در منطقه سولاوسی به قبایل کوچک‌تر تقسیم می‌شوند و گروهی از آنها به نوعی سندروم موسوم به واردنبرگ مبتلا هستند. در اندونزی که رنگ موها و چشم‌های بیشتر مردم تیره است، مبتلایان به واردنبرگ چشم‌های رنگی و گاهی تابه‌تا دارند. در دنیا فقط یک نفر از هر ۴۲۰۰۰ هزار نفر ممکن است مبتلا به واردنبرگ باشد و یکی از پیامدهای آن هم کم‌شنوایی است اما اهالی بوتون از بخش بهتر این سندروم بهره برده‌اند؛ داشتن چشم‌های رنگی و متفاوت.

آقای پاساریبو که ۳۸ ساله و زمین‌شناس و پدر دو فرزند ساکن پایتخت است، از اواخر تابستان ۲۰۱۹ کار مستندسازی زندگی مردم مناطق روستایی اندونزی را آغاز کرده و تمرکز خود را روی انبوه قبایل و میراث فرهنگی این کشور بزرگ گذاشته است. جمعیت جزیره بوتون اندونزی ۴۵۰ هزار نفر است و اگر احتمال ابتلای اهالی آن را به سندروم واردنبرگ در نظر بگیریم، چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر آنها باید چشم‌های رنگی داشته باشند.

کد خبر 579619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha