استاندار هرمزگان گفت: هیچ‌گونه خدماتی در بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودرو گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود.

سفر به قشم

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از فارس، فریدون همتی ظهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا گفت: هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد و با این وجود، گزارش‌های جدید نشان دهنده کاهش استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در این استان است. همچنین تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا نیز در هرمزگان رو به افزایش است.

استاندار هرمزگان گفت: این نگرانی وجود دارد که کاهش استفاده از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌ها، موجب خروج هرمزگان از وضعیت آبی و رفتن به وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شود.

همتی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم تا همچنان با همکاری مناسب، دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله، عدم تجمعات و برگزار نکردن دورهمی‌ها و مهمانی‌ها را رعایت کنند تا به شرایط بهتری برسیم. مراسم‌هایی همانند نمازجمعه با مجوز ستاد مدیریت بیماری کرونا و با یک چهارم ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

استاندار هرمزگان با اشاره به ورود حجم زیادی از مسافران به هرمزگان، گفت: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود و انتظار داریم مردم از سفر غیرضروری خودداری کنند. تیم‌های کنترل و مراقبت در ورودی‌های استان هرمزگان مستقر می‌شوند و فرمانداران و نیروی انتظامی در سراسر هرمزگان باید این مصوبه را اجرایی و مسافران را نسبت به بازگشت و حضور نیافتن در هرمزگان تشویق کنند.

وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بخشی از مسافران ورودی به استان به دعوت اقوام خود در هرمزگان به این استان سفر کرده‌اند که از مردم ساکن در هرمزگان نیز می‌خواهیم از دعوت اقوام و آشنایان خود در این شرایط شیوع کرونا به استان خودداری کنند.مردم هرمزگان نیز از هرگونه سفر غیرضروری به دیگر استان‌ها و حتی سفرهای غیرضروری درون استانی به شهرها و روستاها اجتناب و پرهیز کنند.

همتی گفت: از مردم می‌خواهیم تا حضور غیرضروری خود در بازارها و دیگر محیط‌های اجتماعی را نیز کاهش دهند و در صورتی که برای رفع خستگی در ساحل حضور می‌یابند حتما در خودروی خود حضور داشته باشند و فاصله را با دیگر افراد رعایت کنند تا تجمعی در سواحل صورت نگیرد.

دراین‌باره ببینید؛ ویدئو | اینها مسئول مرگ مردم در پیک بعدی کرونا هستند

هشدار شبکه بهداشت قشم؛ وضعیت جزیره نگران‌کننده است

حمیدرضا بهزادی، رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: وضعیت جزیره قشم با وجود حجم بالای مسافران نگران کننده است و نظر کارشناسی خود را جهت بررسی اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به ورود حدود ۴۰ هزار مسافر به این جزیره، افزود: متاسفانه بسیاری از آنان نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: این شرایط سیستم بهداشتی جزیره را به هم می‌ریزد چرا که مسافران از تمامی نقاط کشور به قشم وارد شده و باعث جابجایی ویروس احتمالی خواهند شد. مقرر شده با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان قشم و خمیر از مسافران ورودی تست گرونا گرفته شود که با توجه به حجم بالای مسافران انجام این کار عملا غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: ساده‌انگاری مردم و سفرهای غیرضروری مهمترین عامل رخداد شرایط کنونی است و انتظار است جامعه دستورالعمل‌‎ها و توصیه‌های کرونایی متخصصان را جدی بگیرد. تعطیلات دهه فجر و ایام عید از دیگر مواردی است که نگرانی مجموعه بهداشت و درمان جزیره را تشدید می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: طی چند هفته اخیر تعداد بستری بیمارستان‌ها بواسطه فعالیت شبانه‌روزی کادر حوزه بهداشت کاهش یافته بود که با شرایط موجود پیش بینی می‌شود بستری‌ها و فشار بر کادر درمان نیز افزایش یابد.

کد خبر 579616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha