مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: باید توجه داشت که اجرای دروس کارگاهی، عملی و تخصصی هنرستان ها با توجه به ماهیت کارهای عملی و مهارتی در شبکه شاد میسر نیست و با مشکلاتی همراه و لازم است به صورت حضوری برگزار شوند که از ابتدای بهمن ماه این امکان در شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شده است.

هنرستان

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا؛ مصطفی آذرکیش به تبیین روند آموزش مجازی هنرستانی ها پرداخت و اظهار کرد: ۱۶۶۳ کانال تخصصی برای ۲۶ رشته شاخه فنی و حرفه ای و ۷۰ رشته شاخه کاردانش در شبکه شاد ایجاد شده است. بیش از ۷۵۰۰ عنوان محتوای آموزشی در این کانال ها بارگذاری شده است.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: هرچند باید توجه داشت که اجرای دروس کارگاهی، عملی و  تخصصی هنرستان ها با توجه به ماهیت کارهای عملی و مهارتی در شبکه شاد میسر نیست و با مشکلاتی همراه است.

آذرکیش تاکید کرد: لازم است کارگاه های عملی به صورت حضوری برگزار شوند که از ابتدای بهمن ماه این امکان در شهرهای با وضعیت آبی و زرد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه علیرغم تاثیر منفی شیوع کرونا بر آموزش های مهارتی، رشد سهم فعلی آموزش مهارتی در دوره متوسطه قابل توجه است و در سال جاری ۳۲ هزار هنرجو بیشتر از سال قبل در هنرستان ها ثبت نام کردند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: هم چنین در چند سال اخیر شاهد افزایش چهار برابری هنرجویان هنرستان های مناطق محروم و روستایی بودیم. شمار دانش آموزان دوره های فنی و کاردانش در این مناطق از ۲۵ هزار به ۹۸ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 579590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha