شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر ۱۶ هزار و ۲۶۹ راس احشام قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷۳ درصد رشد داشته است.

علی خداویسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی خداویسی اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۹۸ نفر متهم دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. در همین راستا ۴۸ باند متلاشی، ۸۴۴ وسیله نقلیه توقیف و سه هزار و ۷۵۱ پرونده قضائی برای متهمان تشکیل شده است.

خداویسی با اشاره به کشفیات ارز قاچاق در استان کردستان طی سال جاری اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۵۲ هزار و ۱۷۵ ارز خارجی و ۱۹ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی قاچاق در استان کشف شد.

وی افزود: همچنین در این مدت سه میلیارد ریال چک پول پانصد هزار ریالی قاچاق در استان کردستان کشف و ضبط شده است. در این مدت ۳۴ کیلو و ۴۳۱ گرم شمش طلا به ارزش ۲۲۱ میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۲۴۴ هزار ریال و یکصد سکه انواع بهار آزادی کشف و ضبط شد.

خداویسی به کاهش قاچاق سیگار در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و گفت: با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۷۴۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به افزایش ۱۶۲ درصدی کشفیات لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۵۸۴ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در استان کشف شد.

وی با بیان افزایش ۵۷۳ درصدی کشفیات قاچاق دام نسبت به ۹ ماهه سال گذشته افزود: ۱۶ هزار و ۲۶۹ رأس احشام قاچاق در سال جاری کشف شد.

خداویسی به افزایش ۴۱ درصدی قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و گفت: امسال یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۸۹ لیتر سوخت، ۶۱ هزار و ۳۸۱ ثوب البسه، ۱۶۷ هزار و ۸۹ متر پارچه، کشف و ضبط شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در خصوص کشفیات محصولات سلامت محور استان نیز اظهار کرد: سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۵۸ قلم داروی قاچاق در استان کشف شده که کاهش ۹۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

خداویسی افزود: ۳ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم چای قاچاق نیز در این مدت کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 579558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha