رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان تخلفات در دوره جاری مدیریت شهری به شدت کاهش پیدا کرده و با توجه به اقداماتی که در راستای شفافیت در سازمان شهرداری انجام شده است، تخلفات سازمان یافته نداریم.

مرتضي الويري

مرتضی الویری در گفتگو با همشهری آنلاین، در تشریح اقدامات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای پیشگیری و مقابله با فساد، افزود: میزان تخلفات در مدیریت شهری به حداقل خود رسیده است، البته ممکن است در گوشه و کنار یک تخلفی پیش بیاید، ولی مهم این است که با تدابیر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، شاهراه‌های فساد و انحراف در مدیریت شهری را کاملا مسدود کرده‌ایم. حال اگر فردی در یک گوشه شهرداری، کوره راهی دست و پا کند و اقدام خلافی انجام دهد، بسیار نادر و محدود است که امیدواریم همین موارد محدود هم وجود نداشته باشد.

وی در اشاره به پاره‌ای از اقدامات دوره جاری مدیریت شهری برای پیشگیری و مقابله با فساد و تخلف، گفت: اقدام مهمی که در دوره پنجم شورای شهر تهران در حوزه شهرسازی انجام شد، این بود که همزمان با محدود کردن اختیارات شورای معماری مناطق شهرداری، تمام فعالیت‌ها در حوزه صدور جواز ساختمانی و نظایر آن شفاف‌سازی شد و اقدامات بر روی سایت قرار گرفت؛ به طوری که در حال حاضر حتی اگر فردی در یک منطقه بخواهد اقدامی خلاف ضابطه انجام دهد، به هیچ وجه انجام تخلف امکان‌پذیر نیست چون همه مراحل مربوط به دریافت پروانه‌های ساختمانی، سیستمی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در زمینه بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری تهران، اطلاعات همه افراد شاغل در شهرداری، پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد و مسافرت‌های خارج از کشور نیروهای شهرداری، همه چیز روی سیستم قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر یک فرد در یک گوشه شهرداری بخواهد بر مبنای یک زد و بند، مسافرتی غیرضروری انجام دهد، اطلاعات این سفر پنهان نمی‌ماند و قابل پیگیری است.

الویری ادامه داد: در دوره جاری مدیریت شهری، روال استخدام‌ها در شهرداری تهران را به سمتی بردیم که نه تنها تعداد نیروی انسانی شهرداری افزایش پیدا نکرد بلکه شاهد سیر نزولی در این حوزه هستیم؛ به طوری که تعداد نیروی انسانی شاغل در شهرداری تهران از 68 هزار نفر در سال 96 به حدود 60 هزار نفر در حال حاضر رسیده و سیر نزولی جدی پیدا کرده است.

الویری خاطرنشان کرد: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، تمام آراء اعضای شورا اعم از مخالف، موافق و ممتنع، شفاف است و همه مردم می‌توانند از رأی هر عضو شورا در هر موضوعی مطلع شوند.

کد خبر 579519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha