شرکت سامسونگ روز پنجشنبه یک رویداد مجازی پخش مستقیم در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱ در لاس‌وگاس آمریکا گوشی پرچمدار جدیدش «گلکسی S21» را معرفی کرد.

Galaxy S21

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین گوشی پرچمدار جدید سامسونگ در سه مدل گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و  گلکسی S21 آلترا عرضه می‌شود که دوربین‌های آنها کاملا ارتقا یافته است و توانایی زوم بالا پیدا کرده‌اند، به طوری که مدل S21 آلترا برای نخستین بار در یک گوشی سامسونگ اکنون به زوم اپتیکال 10X مجهز است.

این گوشی‌های جدید نسبت به مدل S20 در سال پیش پردازشگرهای ۲۰ درصد سریع‌تر،‌ تا ۱۶ گیگابایت RAM  و ۵۱۲ گیگابایت ذخیره دارند. هر سه این گوشی‌ها از آخرین تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ شرکت کوالکوم استفاده می‌کنند.

گلکسی S21 آلترا یک سیستم دوربین چهارتایی در عقب شامل دو دوربین تله‌فوتوی جداگانه برای زوم اپتیکال 10X و 3X دارد


 

گلکسی S21 آلترا بزرگترین گوشی در این مجموعه صفحه نمایش ۶.۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED، یک باتری بزرگ و بدنه شیشه و فلزی دار و یک  طراحی جدید برای خوشه دوربین‌ها دارد که در کناره دستگاه جای داده شده‌اند.


این گوشی یک سیستم دوربین چهارگانه دارد که آن را در رده‌ای پیشگام قرار می‌دهد. این مجموعه شامل یک دوربین آلترا-واید، یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتوری ۱۰ مگاپیکسلی است که طول‌های متفاوت زوم اپتیکال دارند- ویژگی که برای نخستین بار در گوشی‌های سامسونگ به کار رفته است و با گوشی P40 پروپلاس شرکت هوآوی، رقیب سامسونگ هماوردی می‌کند.

یک دوربین زوم اپتیکال 3X برای عکسبرداری از اشیایی نسبتا دارد و دوربین دوم دارای زوم اپتیکال 10X برای بزرگنمایی بیشتر است. سپس سیستم «زوم فضایی» دیجیتال سامسونگ می‌تواند بزرگنمایی را تا 100X افزایش دهد.

این سیستم دوربین برای نخستین بار در گوشی‌های سامسونگ می‌تواند ویدئوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در همه لنزهایش بگیرد، یعنی ویژگی که گوشی رقیب آیفون در سال‌های اخیر به علت آن خبرساز بوده است.

S21 آلترا همچنین نخستین گوشی سری S است که با قلم S که قبلا برای بزرگترین گوشی سامسونگ یعنی گلکسی نوت و تبلت‌های آن به کار می‌رفت، سازگار است.

گلکسی S21 پلاس با صفحه نمایش ۶.۷ اینجی‌اش بزرگتر از مدل استاندارد S21  است، اما از S21 آلترا کوچکتر و ارزان‌تر است

مدل‌های S21 و S21 پلاس به ترتیب صفحه نمایش‌های ۶.۲ و ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارند. این مدل‌های کوچکتر دارای طراحی جدید خوشه دوربین سامسونگ هستند، اما فقط سه دوربین در عقبشان دارند یعنی لنز آلترا واید، لنز اصلی و یک لنز تله‌فوتو.

هر سه این گوشی‌های جدید از ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) به بازار فرستاده خواهند شد. قیمت پایه این مدل‌ها ۷۹۹ دلار برای S21 ، ۹۹۹ دلار برای S21 پلاس و ۱۱۹۹ دلار برای S21 آلترا است که کاهش چشمگیر ۲۰۰ دلاری را نسبت به مدل‌های گلکسی S20 در سال پیش نشان می‌دهد.

کد خبر 579394

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha