درحالی که گفته شده بود از اواخر پنجشنبه باید در انتظار برف و باران باشیم، اما به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز و فردا پنج‌شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ دی ماه در بیشتر مناطق ایران وضع پایداری را خواهیم داشت. این پایداری هم سبب می‌شود که افزایش آلاینده‌ها را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت داشته باشیم.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، فریبا گودرزی گفت: از اواخر وقت جمعه و طی روز شنبه شاهد وزش باد خواهیم بود که باعث کم شدن میزان آلاینده‌ها خواهد شد. امروز و فردا وزش باد شدید جنوبی دمای هوا را در استان‌های ساحلی خزر ۸ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد داد که با توجه به افزایش دما امکان ذوب برف و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در این مناطق وجود دارد.
 
این کارشناس هواشناسی بیان کرد: برای دو روز آینده یعنی امروز و فردا وزش بادهای شدید یا خیلی شدید در اردبیل، گیلان و غرب مازندران به ویژه در دره‌ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی اتفاق خواهد افتاد.
 
گودرزی افزود: از بعد از ظهر امروز آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف را خواهند داشت و وزش باد شدید هم در این مناطق آغاز می‌شود. جمعه بر گستره بارش‌ها افزوده می‌شود و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و شمال خوزستان بارش رخ می‌دهد که این بارش‌ها در نقاط سردسیر به صورت برف خواهد بود.
 
وی گفت: برای روز جمعه در استان‌هایی مثل همدان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال استان مرکزی و ارتفاعات استان‌هایی مثل قزوین، البرز و تهران بارش‌ها به شکل پراکنده اتفاق خواهد افتاد. در تهران هم همچنان شاهد غبار محلی خواهیم بود و از روز شنبه هوای این استان رو به بهبودی خواهد رفت.

کد خبر 579363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha