لیزا مونتگمری ۵۲ ساله اهل کانزاس بامداد چهارشنبه به وقت آمریکا اعدام شد تا نخستین زن اعدام‌شده در هفت دهه اخیر در ایالات متحده لقب بگیرد.

لیزا مونتگمری زن اعدامي آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مونتگمری که در ۲۰۰۴ بابی جو استینت را در شهر اسکیدمور میسوری به قتل رسانده بود، ساعت ۱:۳۱ دقیقه بامداد چهارشنبه با تزریق مواد مرگبار اعدام شد. به این ترتیب، او یازدهمین زندانی محکوم به اعدام لقب گرفت که از تابستان امسال پس از فرمان دانلد ترامپ با تزریق اعدام شده است. پیش از آن، حکم‌های اعدام در ایالات متحده ۱۷ سال متوقف شده بود.

وکیل مونتگمری پس از اجرای حکم به شدت از تمام دست‌اندرکاران فرآیند اعدام موکل خود انتقاد کرد و مدعی شد او بی‌گناه جان خود را از دست داده است. حکم این زن زندانی قرار بود چند روز پیش اجرا شود که جلوی آن گرفته شد اما دیوان عالی آمریکا با رای خود راه اعدام شدن او را هموار کرد. تا پیش از برگزار شدن مراسم تحلیف هفته آینده جو بایدن دو نفر دیگر در فهرست اعدام‌های فدرال قرار دارند و انتظار می‌رود با آمدن دولت دموکرات این روند دوباره متوقف شود.

کوری جانسن و داستین هیگز دو زندانی دیگر در فهرست اعدام‌های پایان دوران ترامپ هستند که که فرآیند اجرای حکم آنها با رای یک قاضی در واشنگتن متوقف شده است. جانسن به جرم کشتن هفت نفر مرتبط با فعالیت‌های قاچاق مواد مخدر در ویرجینیا محکوم به اعدام شده و هیگز مسئول کشتن سه زن در مریلند بوده است. هر دو زندانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مونتگمری که امروز اعدام شد، قربانی خود را به شکلی وحشتناک به قتل رسانده بود. او استینت ۲۳ ساله را در حالی با طناب خفه کرد که هشت ماهه باردار بود. قاتل پس از کشتن استینت، جنین را از رحم او بیرون آورده و تلاش کرده بود او را فرزند خودش جا بزند.

کد خبر 579263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha