مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیر شدن کرونا در استان یزد بیش از ۶۰ هزار مورد نمونه‌گیری انجام شده گفت: تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان یزد گزارش نشده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دکتر ابراهیم سلمانی به دنبال انتشار خبری مبنی بر شناسایی بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در یزد اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد کرونای انگلیسی در استان یزد گزارش نشده و این خبر کذب است. بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، تمام مسافرانی که از خارج استان و کشور قصد ورود به استان یزد را داشته باشند، پایش و بررسی می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر در بررسی‌های اولیه فردی مشکوک به هر نوع ویروس کرونا باشد، نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود. در صورت نیاز برای تعین و تکلیف نهایی نمونه وی به تهران منتقل می‌شود و تا زمان نتیجه‌گیری فرد مشکوک به بیماری قرنطینه خواهد بود. بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی هم دارای پی سی آر مثبت هستند، تشخیص اینکه فرد بیمار مبتلا به کدام نوع ویروس کرونا شده، در حال حاضر فقط در یک آزمایشگاه تهران انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری و از این تعداد ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. از ابتدای همه‌گیر شدن ویروس کرونا ۶۰ هزار و ۲۵۵ مورد نمونه‌گیری کرونا در این استان انجام شده که ۲۷ هزار و ۶۲۰ مبتلا شناسایی شدند.

کد خبر 579241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha