مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از بهره‌برداری ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری با حضور و دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم ۴۶۸ نفر خبر داد.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدولی روزبهان اظهار کرد: برای پروژه‌های مزبور، بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی با سرمایه‌گذاری ۸۱۷۵ میلیارد ریالی زمینه اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۱۱۹۳ نفر را به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: ۴ طرح سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری کاسپین افتتاح می‌شوند مشتمل بر اسکله شماره ۱۳، همراه زیرساخت‌های پس‌کرانه آن که شامل یعنی انبار سرپوشیده ۵۰۰۰ مترمربعی، پس‌کرانه یک هکتاری و مخزن روغن ۷۰۰۰ تنی است. در قالب قرارداد  BOT منعقده میان سازمان منطقه آزاد انزلی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، شرکت محور طلایی کاسپین به‌صورت رسمی در مدار ارائه خدمات قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در گیلان با اشاره به اینکه برای طرح‌های فوق ۲۰۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده و برای ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است، اضافه کرد: ازسوی دیگر بلوک B مجتمع مسکونی طاووس با ۲۵۶ واحد مسکونی و فاز اول مجتمع پردیس تجاری و خدماتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریالی توسط شرکت انبوه‌سازان زرین منطقه آزاد انزلی، آماده‌بهره برداری می‌شوند و برای ۲۶۵ نفر ایجاد شغل می‌کنند.

روزبهان، با بیان اینکه با دستور ریاست محترم جمهور ۱۰ پروژه تولیدی - صنعتی که شامل شروع به کار شش طرح سرمایه‌گذاری جدید و افتتاح چهار طرح توسعه در واحدهای تولیدی فعلی است، در مدار تولید قرار می‌گیرند، افزود: برای طرح‌های فوق ۷۵۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و برای ۴۵۶ نفر نیز اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم شده است.

وی از آغاز بهره‌برداری مخازن ۶۰۰۰ هزار تنی روغن خام که در قالب قرارداد BOT  اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت آگروتامین احداث شده خبر داد و گفت: در این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی برای ۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

کد خبر 579220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha