جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

«۲ گود پرخطر منطقه ۹ با اجرای سازه نگهبان و عملیات ساختمانی، رفع خطر می‌شوند.» این مطلب را سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهردار منطقه ۹ در حالی مطرح می‌کند که در شماره ۷۸۳ همشهری محله، به موضوع گودهای پرخطر پرداخته شده بود.

گود پر خطر منطقه9


اما اکنون گویا شهرداری منطقه برای رفع مشکل پیشقدم شده است. «سیدعلی شریفی»، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهردار منطقه ۹ می‌گوید: «این ساختمان‌ها هر ۲ متعلق به یک شخص است و طی مذاکراتی که با کارشناس رسمی دادگستری داشتیم و به تأیید هم رسیده است، هم اکنون رفع خطر از گود خیابان «هاشمی» انجام و سازه نگهبان آن اجرا شده است.»

او با بیان اینکه این گود با عمق ۲۰‌متر از ۱۰ سال پیش رها شده بود، می‌گوید: «از همان سال‌های اولیه گودبرداری، عملیات ساختمانی آن آغاز شده بود و در مقاطع مختلفی پیشرفت‌های هم داشت. اما پس از مدتی، «دیوان عدالت» پروانه آن را باطل کرد و عملیات ساختمانی آن به تعویق افتاد. دلیل این ابطال نیز مسائلی بود که بر سر مالکیت زمین و محدوده مشخص آن بین شهرداری و مالک به وجود آمده بود. اما امسال شهرداری منطقه ۹ نسبت به صدور پروانه‌ای که به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده است، اقدام کرد و مشکلات آن حل شد و در حال حاضر، مالک باید پروانه جدیدی که با مالکیت و حدود و محدوده زمین هماهنگی دارد، بگیرد و عملیات ساختمانی را انجام دهد.»
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه۹ درباره اینکه در بخش ساخت‌وساز اعمال فشار از سوی شهرداری در زمانی که ساختمانی در حال ساخته شدن است یا مرحله گودبرداری است، می‌گوید: «در این مرحله، زمانی که ممانعت از ساخت‌وساز صورت بگیرد، مالک ملزم به رعایت اصول ایمنی می‌شود. اما چالش اصلی جایی به وجود می‌آید که مالک، ملک را رها می‌کند؛ در این مرحله چون عملیاتی انجام نمی‌شود که از آن جلوگیری شود، اعمال فشار از سوی شهرداری نیز وجود ندارد و در واقع شهرداری مجبور می‌شود که برای هرگونه اقدامی، حکم ‌قضایی دریافت کند.»
شریفی درباره گود ناحیه ۲ که متعلق به همین مالک است هم می‌گوید: «این گود مساحت، عمق و خطر کم­تری دارد و از سال‌ها پیش اقداماتی از سوی مالک انجام شده و در حال حاضر نیز مالک آماده آغاز عملیات ساختمانی و احداث سازه است که با این کار خطر آن نیز مرتفع می‌شود.»
به گفته سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه۹، سایر گودهای این منطقه جزو گودهای پرخطر محسوب نمی‌شوند.  

کد خبر 579208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha