چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

ساکنان اردبیل و دیگر نقاط واقع در پهنه مرکزی استان از حوالی ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ دی با هوای توفانی و وزش تندباد مواجه می‌شوند.

تندباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نقشه‌های ترازهای میانی و نزدیک به زمین از نفوذ زبانه توده هوای کم فشار از فراز دریای سیاه به گستره آبی خزر و شمال‌غرب ایران حکایت دارند. این توده هوای کم فشار با مرکزیت ۹۹۵ هکتوپاسکال به عنوان پیش درآمد توده هوای سرد و بارشی است که به نظر می‌رسد از اواخر دی منطقه را در برگیرد.

برآیند این الگو وزش تندباد شدید در غرب گیلان و بعضی نقاط شمال‌غرب و به خصوص شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر، فیروزآباد کوثر، مشکین‌شهر، سرعین، گرمی، هشترود، بستان آباد و سراب است که گاهی در بعضی نقاط بیشینه سرعت آن از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با استناد به هشدار سطح زرد هواشناسی به ساکنان این استان به ویژه در پهنه مرکزی آن درباره خطرها و مشکلات ناشی از استقرار وضعیت جوی حاد در منطقه از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هشدار داده است.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: بازبینی استحکام سازه‌ها و تابلوها و بیلبوردهای شهری، پرهیز از بیابان‌نوردی و کوهنوردی و مراقبت از تجهیزات و فرآورده‌های دامی و کشاورزی ازجمله توصیه های احتیاطی و ایمنی به ساکنان این استان هستند.

کد خبر 579154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha