بچه یا پسربچه (The Kid) یک کمدی-درام صامت به نویسندگی، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و بازی چارلی چاپلین است که در ژانویه سال ۱۹۲۱ روی پرده سینما نمایش داده شد. در این فیلم جکی کوگان، نقش پسربچه یتیم و فرزندخوانده چارلی چاپلین را بازی می‌کند.

پسربچه

به گزارش همشهری آنلاین، ژانویه ۲۰۲۱ صد سالگی اولین فیلم بلند و مستقل  چارلی چاپلین در مقام کاگردان است. فیلم پسربچه، دومین فیلم پرفروش سال ۱۹۲۱ بود و موفقت بسیاری برای چارلی چاپلین به ارمغان آورد. در سال ۲۰۱۱ فیلم پسربچه در فهرست ملی ثبت فیلم در کتابخانه کنگره امریکا در رده فیلم‌هایی که دارای اهمیت تاریخی، فرهنگی یا زیباشناختی هستند، ثبت شد. 

جفری ونس، زندگینامه‌نویس چاپلین درباره فیلم پسربچه نوشته است: «این فیلم ترکیب کاملی از کمدی و درام است و مسلما شخصی‌ترین و زندگینامه‌ای‌ترین اثر چاپلین است.» بسیاری از زندگینامه‌نویسان چاپلین، رابطه پدر و فرزندی به تصویر کشیده شده در «پسربچه» را تحت تاثیر مرگ فرزند نخست چاپلین ۱۰ روز قبل از تولید این فیلم می‌دانند. به تصویر کشیدن فقر و بی‌رحمی کارمندان اداره رفاه نیز یادآور کودکی چاپلین در لندن است.  

این فیلم جکی کوگان را به اولین ستاره کودک سینما تبدیل کرد. چندین صحنه از صحنه‌های خیابانی این فیلم، در خیابان الورا (Olvera Street) در لس‌آنجلس فیلم‌برداری شد، تقریبا ۱۰ سال قبل از اینکه این خیابان به یک جاذبه گردشگری با تم مکزیک تبدیل شود. 

کد خبر 579078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha