تقریبا در بیش از نیمی از کودکان که مجبور به استفاده طولانی مدت از ماسک هستند مشکلات سلامتی به وجود می‌آید.

كودك و ماسك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نچرال نیوز، در یک بررسی منحصر به فرد که ۲۵۰۰۰ کودک دبستانی را شامل می‌شد مشخص شد که ماسک‌ها از بسیاری از جهات فیزیکی و روانی به کودکان آسیب می‌رسانند  و اثرات منفی در رفتار، تمرکز و علاقه به یادگیری در آن‌ها به وجود می‌آورkد. این اثرات منفی  از شبکه‌های اجتماعی سانسور می‌شود و و مقامات دولتی نیز آن‌ها را در نظر نمی‌گیرند و از آن‌ها صرفنظر می‌کنند.در این مطالعه که به طور دقیق روی ۲۵۹۳۰ کودک انجام شد طبق داده‌ها ۱۷۵۸۴ مورد شکایت توسط والدین صورت گرفت.

این مسائل و مشکلات سلامتی در تقریبا ۶۸ درصد از کودکان که مجبور بودند صورتشان را به مدت چهار ساعت و نیم در روز بپوشانند مشاهده شدند.

  • پوشیدن ماسک به صورت سفت و سخت و اجباری و طولانی مدت به سلامتی کودکان آسیب وارد می‌کند.

در این تحقیق که در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ صورت گرفت از ۳۶۳ دکتر خواسته شد والدین و معلمان را از این مورد آگاه کنند که آن‌ها می‌توانند تاثیرات سلامتی را که کودکان با پوشیدن طولانی مدت ماسک روی آن‌ها صورت می‌گیرد گزارش دهند. این مباحث و مشکلات سلامتی طاقت فرسا بودند و شامل این موارد می‌شدند حساسیت ۶۰ درصد، سردرد ۵۳ درصد،‌ مشکلات تمرکز ۵۰ درصد، خوشحالی کمتر ۴۹ درصد، تمایل به رفتن مهدکودک و یا دبستان ۴۴ درصد، کسالت ۴۲ درصد، ‌یادگیری ناقص ۳۸ درصد و خستگی شدید ۳۷ درصد و تقریبا یک سوم کودکان بد خواب شدند و یک چهارم آن‌ها ترس‌های جدیدی را تجربه کردند و صدها کودک کمتر شاد بودند و کمتر بازی می‌کردند و حساسیت بیش از معمول داشتند.

آیا کودکان برای پیشگیری از کرونا باید ماسک بزنند؟

موارد نگران کننده‌تر نیز مانند این موارد وجود داشت؛ ۷/۲۹ درصد کمبود تنفس، ۴/۲۶ سرگیجه و صدها مورد احساس ضعف و تنگی در قفسه سینه و اختلال کوتاه مدت در هوشیاری.

استفاده از ماسک به صورت عمومی و طولانی مدت سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را بیشتر مستعد بیماری می‌کند.

                https://www.naturalnews.com

ترجمه: شهره فرجی- همشهری آنلاین

کد خبر 578963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha